Cruzidulls gale verden

lørdag, september 05, 2009

Et garnkupp!

Nå er det allerede gått over en uke siden jeg deltok i årets utgave av Tanangerstrikk og lattermusklene begynner smått om senn å komme seg. Jeg strikket, skravlet, lo og koste meg i lag med ca 70 andre, og selvfølgelig gikk jeg på en smell og gjorde noe jeg jo absolutt ikke skulle; jeg kjøpte garn!
Mannen mener så visst at jeg har nok fiber i huset, men lenge tenkte jeg at jeg kunne slippe unna med å si at det bare var "tre nøster". Eller "tre koner", hvilken mann kan vel motstå det? Uansett; vel tre kg ren ull til kr 154,- ble for vanskelig for meg å gå forbi...
Da jeg hadde handlet det skulle jeg i alle fall ikke handle mer, men så var det jo det at det er få ting jeg syns er bedre enn et par hjemmestrikkede ragger, og for å strikke ragger må man ha garn, og aldeles deilig og mykt og rimelig raggegarn, det hadde de jammen på Vikingfabrikkens garnutsalg...
Så da ble det jammen et par nøster med Viking sportsragg på meg og. Forhåpentlig vis strikkes de opp til småragger til LilleCruzen i løpet av kort tid. Takket være Kiwa vil hun likevel ikke fryse på labbene, mens hun venter på at mor skal få fart på pinnene. Så her er grunnen til at jeg ikke kunne motstå vikingraggen ovenfor heller, sokkene er så deilige og varme og bløte og virker slitesterke med den bruken de har fått før de er avfotografert her. Tusen takk for raggene Kiwa!
Ps: Mannen takker for sine ragger og, Dyveke.

0 Kommentarer:

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]



<< Startsiden