Cruzidulls gale verden

fredag, juni 12, 2009

Hoder skal rulle?

I min spede strikkebegynnelse, som tross alt ikke er så veldig lenge siden, hadde jeg ingen anelse om hva en maskemarkør var. Etter hvert som jeg ble flinkere å strikke fikk jeg også større behov. I starten var det tilstrekkelig med stumper av kontrastgarn. Så fikk jeg et sett markører da jeg skulle starte på den umulige alpakkagenseren, men de var i grunne litt lange og hektet seg fort opp. I fjor kjøpte jeg noen marihøner som også hadde en lei tendens til å hekte seg, både i ringen og i perlen, og til slutt datt marihønene rett og slett av. Jeg gikk tilbake til garnstumper, men av og til, om du ikke følger helt med, og det gjør man jo ikke alltid, så strikker du dem inn i strikketøyet. Det ser ikke bare litt dumt ut, men du mister tellingen og da er jo vitsen på sett og vis borte... Da jeg kjøpte Pingvindressgarn, pinner og mønster hos To Damer i februar fikk jeg med to markører fra May. Jeg har dessverre ikke bilder av dem, de sitter fast i en ufo, men det er simpelt hen de beste markører jeg har brukt i noe strikk. De er glatte, glir lett, hekter seg ikke opp og er samtidig stive nok til ikke å strikkes inn i maskene. Nå har jeg endelig (e.n.d.e.l.i.g) tatt meg sammen og laget noen egne!
Så tilbake til overskriften: Nei hoder skal ikke rulle. Hoder skal derimot hjelpe meg å holde styr på strikketøyet!
Jeg er gruelig fornøyd og som du kan se er de alt i bruk og godkjent. Særlig er jeg fornøyd med at ingen er like, sånn er det lett å skille ut en i settet som kan brukes til f.eks å vise starten på runden og så kan kompisene f.eks vise når du skal felle til raglan.
Av og til leker jeg med tanken på å selge noe av det jeg lager. Drømmen hadde vært å spare opp nok til en ny symaskin. Den jeg har skranter og vil ikke alltid det samme som jeg vil. Stort sett er det maskinen som får siste sting stikk. Tenkt å kjøpe en symaskin for penger jeg har tjent selv på ting jeg har laget fordi jeg liker det! Men så er i bunn og grunn vanlig subtraksjon og dividering; verdien av en ny symaskin ganger tiden du sjelden har minus verdien av en maskemarkør. Det er bare å innse; jeg måtte ha solgt usannsynlig mange markører for å dekke en maskin! Og hvor stort er egentlig markedet for små beinskaller dinglende i blonden? Haha. Noen fantasier er ment å bare være nettopp det.
Jeg syns de ble tøffe, men for de tilfeller jeg skal strikke med sarte sjeler har jeg laget et sett markører i dusrosa glassperler. 
God helg!!!

14 Kommentarer:

  • Det var maskemarkørene sine, ingen tør å kødde med dine strikketøy heretter!
    Usannsynlig kule :-)

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 10:12 p.m.  

  • De var rett og slett stilige!!!

    Ønsker deg en god og kreativ helg.

    Etter Anonymous AnnetteK, Klokken 11:03 p.m.  

  • Det var virkelig en kul vennegjeng du har laget deg!! :-)

    Etter Blogger Fru Fryd, Klokken 12:07 a.m.  

  • Åh gud så kule!!! Du får si fra om du vurderer å selge!!!!! :D

    Etter Anonymous Renate, Klokken 12:11 a.m.  

  • Å dæsken... de stiligste jeg har sett! Ønsker meg slike altså!

    Etter Blogger PerJorun, Klokken 9:42 a.m.  

  • Wow sier nå bare jeg! Kjempekule!

    Etter Blogger Inger , Klokken 9:57 a.m.  

  • Teppet mitt er til en gutt på ett halvt år, så det vil varme han her på Gjøvik mens jeg reiser rundt i Italia i varmen :P hehehehe... (takk for at du syns det var fint :)

    Etter Anonymous Renate, Klokken 6:21 p.m.  

  • De ble kjempetøffe ! nå får du skikkelig woodo strikketøy=D

    Etter Blogger Frk.Badegakk, Klokken 3:22 p.m.  

  • Råstilige, Cruz! Hodeskaller er tøffe - tenk bare på hva vi skulle gjort uten..? Næh, da hadde det ikke vært noe oss, nei.

    Etter Anonymous lise, Klokken 12:22 a.m.  

  • Herlige maskemarkører! Vedder på at du får solgt mange om du bestemmer deg for å selge ;)

    Etter Anonymous Felisi, Klokken 3:44 p.m.  

  • De var überkule!! Du får nok ha strikketøyet ditt i fred heretter ja:-)
    Ha en superduper helg!
    Klem fra vivi

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 9:48 p.m.  

  • Tøffeste markørene jeg har sett! :D

    Etter Blogger Eva, Klokken 11:31 p.m.  

  • det der var jo noen stilige markører, ikke noen søte små, men noen bestemte som en ikke bør legge seg opp med...Jeg ser for meg færre ufoer ;))))

    muhahaha

    ha en fortreffelig sankthansaften

    Etter Blogger Torills blogg, Klokken 2:21 p.m.  

  • Åååååååå! Både hender og konto skjelver i møte med de der hodene altså, hvis du selger sånne så er jeg der før du vet ordet av det:-D Jeg har faktisk tenkt en stund på at jeg skulle hatt noen flere maskemarkører og nå er jeg ikke i tvil......o sukk o sukk, hvis jeg får en mail på silunn@yahoo.no om at de er å få kjøpt så hopper jeg i taket og punger ut på to minutt!!

    Og hvis du ikke la merke til det så er jeg svært begeistret for de maskemarkørene ja....LOL;-)

    Etter Anonymous sipusa, Klokken 12:32 p.m.  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]



<< Startsiden