Cruzidulls gale verden

fredag, februar 13, 2009

I disse finanskrisetider...

I disse finanskrisetider kan man jo spørre seg om det egentlig er bedre med penger på tanken enn penger i banken. Jeg har i alle fall fått meg en god liten stim med skivetetra, som lyder det klingende amrikanske navnet "silver dollar". Rundt regnet har jeg da ca 49 kr i vannet. Jeg gav vesentlig mer, men det er vel bare kursfallet som får ta skylden? Jeg er godt fornøyd med de små, som forventes å bli ganske store på sin daglige salat. 
Kravstore fisk. De forventer vel at jeg skal ut og fange mygglarver til våren og, tenker jeg. En annen som er storforlangende er LilleCruz. Dvs jeg er muligens storforlangende på hennes vegne, men da jeg kikket innom Kiwa sin blogg (som vanlig) så ble det for mye å forlange at en stakkars Cruzidull skal tviholde på visakortet. LilleCruz måååå jo bare få seg en slik:
Svake undertegnede bestilte fra To damer natt til i går og i dag(!) fikk jeg pakke i posten. Siden pengene tydeligvis brant på konto snopte jeg litt ekstra, for selvfølgelig må en strikker ha godt verktøy? Og når vi først er inne på strikketilbehør så ble det jammen ny tv og i dag... Da gjør det ikke så mye at man egentlig skulle vært et annet sted i kveld.
Tenker vi er blandt de siste i landet som bytter ut den gamle tjukkastv'n. Sambo og LilleCruz var i alle fall svært ivrige med innstalasjonen selv om jeg tipper de har noe ulike forventninger til resultatet. Uansett er det jeg som er sjef over fjernkontrollen i kveld. Har chips og vin (klasse!), beina på bordet og et valgets kval. Skal jeg strikke ferdig nøstebarndressen, har gått tregt med den etter at jeg begynte å jobbe igjen, ...eller pingvinen som ligger der og frister?
Jaja. Har man ikke vanskeligere valg enn som så så har man det jammen godt. Får ta det vannbyttet mens jeg grubler på saken, og på hvordan jeg kan beskytte visakortet. For nå har jeg vel gjort mitt for å skape avhjelpe finanskrisen? 
God helg!

8 Kommentarer:

  • Vi har fremdeles tjukkastv, og den skal få stå der lenge enda, er så mye annet artig å bruke penger på ;-)

    Jeg syns forresten du skal begynne på pingvinen med en eneste gang, Lillecruz blir sjefen i barnehagen med den!

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 9:48 p.m.  

  • Vi har også en tykk og god TV. ;o)

    Ikke dårlig med både fisk og pingviner i samme innlegg. Du kommer nok gratis inn på Akvariet med det antrekket, det blir kanskje verre å få ungen med UT igjen, hihi! Kjempestilig var den nå uansett.

    Ha en fortsatt god helg!

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 10:38 p.m.  

  • Eg er litt misunneleg på deg som har barn i "pingving-storleik". Eg har vurdert å forstørre til str seks år, men det er vel formykje forlangt at poden skal byrje på skulen i pingvinkorstyme for at mamma skal få strikke noko morosamt.

    Gler meg til å sjå cruzvinen!

    Etter Blogger Unknown, Klokken 12:48 p.m.  

  • Vi har tjukk tv! Og det forblir den en stund, pyttsann.

    Samme bestilling er sendt to damer herfra også. Mannen har nok å gjøre om ikke han i tillegg til å ordne alt med barnet + huset+ middag også må innom garnbutikker. Så litt nettshopping er tingen! Imponert over rask levering. Sønnen er pingvinelsker, så en hjelmlue er bestilt.

    Etter Blogger Monstermønster, Klokken 3:49 p.m.  

  • Dressen var kjempetøff! Lillecruz blir definitivt sjef i barnehagen når hun stiller som pingvin. (For ikke å snakke om presset de andre mødrene får når barna kommer hjem og bestiller en slik).

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 4:06 p.m.  

  • Den pingvindressen er jo bare skjønn og kommer til å kle LilleCruz kjempegodt! Syntes du skal prioritere den ja!

    Etter Blogger Inger , Klokken 10:50 p.m.  

  • åh, den pingvinen er sååååå herlig! Tror skatten min også har lyst på en sånn! (eller var det kanskje mest mamman??)

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 12:45 p.m.  

  • Ikke mobbe tykk tv ;) Vi har tykk tv spm vi er veldig fornødd med ;) hihi...
    men den blir nok byttet ut en gang ja...
    så stilig pingvin dressen var. glede meg til å se hvordan den blir:D

    Etter Blogger Rigmor, Klokken 1:06 p.m.  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]



<< Startsiden