Cruzidulls gale verden

mandag, januar 05, 2009

I utakt.

Jeg mener ikke på noen måte at jeg ønsker LilleCruz syk, men det hadde tross alt vært bedre om vi i det minste kunne vært syke samtidig når det først skal være så galt fatt. Hun krabber ikke helt enda, men likevel kommer hun seg over gulvet i et forrykende tempo. Slik det er nå løper jeg etter og plukker henne løs fra ledninger, stikkontakter og den stakkars fredsliljen som på en eller annen måte plutselig hadde havnet innen hennes rekkevidde... (de er ikke giftige vel?) Hvorfor er disse tingene så mye mer spennende enn det berget hun tross alt har av leker? Innimellom slagene knasker jeg paracet og halspastiller og forsøker ferdigstille UFOer som dukket opp under (den halvferdige) veieprossessen. Blandt disse var en lue og én vott som gjerne skulle fått en kant og en makker. Siden en kollega til sambo akkurat har blitt far hadde det vært passende med en lilten gave. Garn og pinner lå klart og en babyvott helt uten tommel blir jo ferdig på en, to, tre... eller...
Noe må ha skjedd siden den første votten ble strikket i høst en gang. Det er samme garn, pinner og antall masker, men den siste ble jo så mye mye større? Selv samboeren, som ellers ikke er så veldig engasjert i mine strikkerier, la merke til dette (og da er det gale!). Uansett syns jeg de ble for lange til en nyfødt og den hullradkanten ble overføldig allerede på første votten. Nå er vottene borte *poff*, men skal atter se dagens lys i nær fremtid, bare med mindre pinner og helt uten hullrad. I grunnen ganske takknemlig å strikke votter til baby. Når det ikke skal være tommel gjør det liksom ikke noe at feberen koker under topplokket. Når formen tar seg opp, og jeg håper virkelig det ikke er så lenge til, er planen å gjøre et nytt forsøk på å finne tilbake de knappene jeg hadde tiltenkt Little sister's dress
Denne skulle jo vært ferdig innen 010109, men jeg er nå glad den er felt av pinnene like vel, selv om det gikk noen dager over tiden. Siden formen skranter på denne kanten passer det med noen halvdårlige mobilbilder i dag. Setter på en kopp te og innser at jeg kan gjøre et nytt forsøk med strikkepinnene, for det blir ikke noe januarsalg på meg i dag heller...

9 Kommentarer:

  • Stakkels deg da. Håper du blir i god form snart.
    Little sister dress ble kjempefin, regner med et på-bilde blir å se når du kvikner til og knappene er funnet.
    *virtuell bli-bra-klem*

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 2:37 p.m.  

  • Sukk, ja det hender vel at to ting som skal være like, ikke blir det. Ønsker deg god bedring fra sykdom og elendighet.

    HildeS

    Etter Blogger HildeS, Klokken 2:39 p.m.  

  • Huffda, ønsker deg god bedring!

    Etter Blogger Hobbymegher, Klokken 5:38 p.m.  

  • God bedring! Det blir vel to like votter etterhvert...

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 6:26 p.m.  

  • Huff og huff. Det høres slitsomt ut å være deg i disse dager. Sender en god bedring klem fra verdens vakreste by :-)

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 6:57 p.m.  

  • God bedring til deg, og bedre lykke neste gang med vottene. Det der med at en blir større enn den andre opplever jeg stadig vekk, kanskje et sånn to-på-en-gang-magic-loop-kurs burde være det man skulle lære seg i 2009? Den gul-garnvideoen var veldig kul!

    Etter Blogger frksnupp, Klokken 6:57 p.m.  

  • Huff, ikke kjekt å være syk. Håper du blir frisk snart!
    Jeg sitter også hjemme og pleier meg selv. Håper jeg kommer meg på salget snart, for jeg har gavekort som brenner!

    Kjolen ble kjempefin!

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 11:46 a.m.  

  • Fredslilje er en giftig plante - det fant jeg ut etter et raskt googlesøk.

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 2:45 p.m.  

  • Håper du blir fort frisk igjen.Godbedringsklem fra meg.

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 9:16 p.m.  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]



<< Startsiden