Cruzidulls gale verden

søndag, januar 04, 2009

Flere ønsker og et nyttårsforsett

Uten å gå for mye inn på detaljer kan jeg si at min svigerinne jobber med mennesker som til daglig møter litt større og annerledes utfordringer enn du og jeg. I romjulen fortalte hun om en av "sine" som, i det de hadde gått forbi en garnbutikk hadde sagt at det han alltid hadde ønsket seg, men aldri hadde fått, det var et par hjemmestrikkede sokker. Hvordan kan en raggeentusiast la vær å etterleve et slikt ønske? Strikket i Mor Aase raggegarn på pinne 3,5, med litt knæsj oransje til pynt og forsterkning. Str. 45-46. Jeg syns ikke to ting behøver å være like selv om de skal høre sammen. 
Da jeg gav dem fra meg i dag fikk jeg høre at det passet bra, for nå hadde han visst gått fra skoene sine en plass, og det er kaldt med sandaler på vinteren, selv her i vest. Får håpe de faller i smak og at de holder ham varm. De hjalp i alle fall meg å minke litt av lageret. Hele 132 g er allerede registrert på telleren (sammen med et annet prosjekt som nå er felt av, men mangler montering og knapper)
Mange nyttårsforsetter dreier seg forøvrig om å kvitte seg med overflødige kilo. Jeg skriver mest om kiloene med garn, men er det anndre overføldigheter du har i ditt forsett så vil jeg ikke anbefale å handle frokostblandingen din på min nærbutikk. Ja med min nye laptopvenn fulgte det nemlig med et lite snuttekamera, og man tar selvfølgelig i bruk det man har når man kommer over slike godbiter. (Trykk på play!)
Ellers har heimen vært hardt plaget av sykdom i det siste. Ikke før har samboeren kommet seg på beina og LilleCruz over den værste kneiken før jeg selv er nede for telling. I avisene i dag stod det å lese at det ikke bør slankes nå i disse influensaperioder, men jeg trosser bedre vitende og strikker videre på en presang til en ny verdensborger og hekler halskant på et snart ferdig prosjekt, alt med garn fra lager! En annen som ikke ser ut til å ha det helt godt er den lille nissen som frykter et helt år i boks på loftet.
Her ble julen nemlig pakket ned i dag, siste juleduk er vasket og kassene står klare for å bæres vekk. Jeg lurer litt på om stakkars nissen vil være like sjokkert når han pakkes ut eller om han da vil ha avfunnet seg med situasjonen? Her varer ikke jula helt til påske selv om garnlageret er ventet å vare mye mye lenger...

9 Kommentarer:

  • Snill du er som strikker sokker... og ferdig med jul flink er du jeg gruer meg til og ta fatt , men onsdag skal alt være borte her også...
    Fortsatt godt nytt strikke og kreativt år i 2009

    Etter Blogger Unknown, Klokken 9:03 p.m.  

  • Godt nytt år!! Ja her er jule også på vei ut. Treet gikk over rekkverket på altanen for en time siden, og julepynten er stappet ut i boden. I julen har vi kost oss, og jeg har endelig fått tid til å strikke litt, så frk. fryd har fått seg ny tunika. Men med halvpris på sandnes garn, så har jeg klart å fylle opp lageret bitte litt, så det har ikke minket...

    Møtte forresten noen Bryggedamer på salget med vell fylte STORE poser. Jeg skal ikke sladre hvem de var, men en ting er sikkert de gjorde ett kjempe kupp heldiggrisene!!

    Jeg var heldig, for det var noen nøster igjen til en lue eller to;0)

    Heldig var også typen som fikk nye sokker av snille Cruzidull, slik at han kan holde varmen nå i kulden:0)

    Etter Blogger Fru Fryd, Klokken 9:29 p.m.  

  • Godt nytt år!! Sokkene du har strikket til stakaren som rusler rundt i sandaler nå var kjempe fine! Jeg er fan av sokker som ikke er like, men som hører sammen likavel.

    Angående mine Ufo så fant jeg ut kanskje bloggen var det sparket i baken som skulle til for å bli kvitt de... Jeg har en lei tendes til å gjemme og glemme.

    Var forresten i Sverige i dag og kikka etter kaffe til deg, men jeg huska ikke helt hva du skulle ha. Men er det bare i Norge de ikke selger de glassene lenger eller er det i sverige også?

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 10:01 p.m.  

  • Her også julen ute av huset. Deilig! Så snill du er som strikker sokker. Høres ut som de ble satt pris på ja. Jeg var nok en av de Fru Fryd sikter til, men jeg kjøpte bare 5 nøster med alpakka, så jeg var ikke en av de med stor pose. Desuten er de bare påfyll til alpakkaen jeg kjøpte på Donna. Det viste seg at minsten ikke ville ha ny genser likevel. Så da blir det jakke til meg istedetfor. Og heldig som jeg var, så er det samme parti :-)

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 10:20 p.m.  

  • Godt nyttår.Så snill duer som strikker sokker til den skoløse.Likte frokostblandingen :)

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 11:16 p.m.  

  • Det er meg som er anonym :)

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 11:21 p.m.  

  • Snill sokkestrikker, du! Gaven ble sikkert veldig godt motatt. Her ble julen også pakket vekk i dag. Litt deilig å få den ut, selv om det er veldig koselig med jul.

    Etter Blogger amylin, Klokken 11:22 p.m.  

  • Fryden sladrer, det er ikke noe snilt altså!!

    Fine sokker! Du er en racer til å gjøre ferdig ting nå altså! Bra at de ble tatt godt i mot!

    Og nå håper jeg dere alle blir friske og raske snart!

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 11:03 a.m.  

  • FIne sokker og gode tanker! Hege

    Etter Blogger pepperkverna, Klokken 1:37 p.m.  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]



<< Startsiden