Cruzidulls gale verden

lørdag, januar 03, 2009

Om små og store ønsker for jul og nyttår

Puster ut etter en travel jule- og nyttårsfeiring. Hadde tenkt å lage et innlegg om fem ting man ikke ønsker seg til jul, men nå var det plutselig i fjor og det er sannelig på tide å se fremover. Ellers kan jeg røpe at det var litt av et gaveberg under treet, mesteparten selvfølgelig til LilleCruz, men jeg var nok den heldigste. Dette blir nemlig første innlegg på min splitter nye laptop! Tenk at sambo virkelig flesket til, enda han stadig klager over hvor mye tid jeg faktisk er i stand til å tilbringe med en laptop i fanget. Ikke en eneste pakke jeg åpnet var uønskede eller uvelkomne ting, og når det først er snakk om å oppfylle ønsker så fikk vi til og med ny vannkoker. Hadde ikke svigerfamilien snakkket sammen hadde vi fort fått to. *hehe* 
Ja så er vi plutselig litt ut i det nye året. Det er vel snart på tide å kaste ut juletreet enda det i år var usedvanlig fint og både LilleCruz og pusen syns julekulene (ja, mor har vært på IKEA) er stor underholdning. Med opprydding følger orden og oversikt, i alle fall er det meningen nå som jeg har blitt presset inspirert  av Kiwa til å foreta vareopptelling i garnlageret mitt.Langt sitat
Utstyrt med kjøkkenvekt og laptop var det bare å gå i gang. Selv tippet jeg at mitt lager var ca 13 kg, hvilket er en del, men lite i sammenligning med enkeltenoen andre og kanskje en til. Disse bildene er tatt med mobil og viser hva som gjemmer seg i garnskapene mine på soverommet. Det ser ikke så mye ut vel? Eh... Sammen med en kasse Istanbulsk sokkegarn er det nå summert til den totale vekt av 16,76 kg! Og enda har jeg ikke en gang åpnet døren inn til boden hvor IKEAstrømpen henger så fint med raggebeholdningen, og hvor søplesekken og DIMPAposen isolerer restegarnet... 
Da jeg rundet 11 kg mente Dyveke at det ikke var stort mer enn hybelkaniner. Nå er det bare for meg å innse at jeg har et lager. Målet for 2009 er å strikke av det jeg har og kjøpe minst mulig. Full kjøpestopp er urealistisk, men jeg tenker det skal gå fort å få redusert lageret noe i alle fall, for Madam Strikk har lovet at jeg skal få låne strikkemaskinen hennes når hun finner den og da er planen å forvandlet det kollossale lageret av ukjent restegarn i et fargesprakende slumreteppe. Har lagt inn en teller til høyre i margen *peker*, og den vil vise hvor mye garn jeg har i beholdningen til enhver tid. Det vil imidlertid komme et kraftig hopp når jeg bare får tatt med reste- og raggebeholdningen fra boden... Men først skal jeg drikke kaffe og strikke ferdig raggene jeg holder på med. (til orientering: de fire raggenøstene nederst til venstre er veid, og skal gjenforenes med sine kompiser i boden når de er underlagt samme kontroll)
Tør DU ta en vareopptelling?

Godt nyttår!

13 Kommentarer:

  • Synes du har gjort en god jobb til nå jeg, og gleder meg til å se hvor mye du har til slutt. Og ja, jeg er med på det med å ikke kjøpe så mye garn i år. Garnlager skal i år krympe, ikke øke... Avtale? *fnis*

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 12:30 p.m.  

  • Du modige dame :-)
    Jeg tør definitivt ikke ta noe vareopptelling i garnlageret, nei - Det ville blitt en lite gunstig start på nyåret. Var ute og handlet enda mer garn i går faktisk...

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 12:41 p.m.  

  • Flink du er,,, men slik oppdatering tror jeg ikke kommer fra meg... Kjekt med orden...
    Godt nytt strikke år i 2009

    Etter Blogger Unknown, Klokken 12:52 p.m.  

  • Flinka! Jeg hadde opptelling for 2 år siden, men i år gidder jeg ikke *lat* Men jeg har en benk stappet full til bristepunktet, 2 fulle strikkekurver og 2 kilo i et skap. Tror jeg....... Hadde 14 kilo for 2 år siden, og det er sikkert mye mer nå...

    Riktig godt nyttår til dere alle!

    *klem*

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 1:10 p.m.  

  • Når du runder 20 kg er jeg med på at det kan defineres som lager ;-)

    Husk at Easy som ikke tover også må regnes med, det er tross alt garn. Ferdig med boden snart?

    Tenk så heldige vi er som har så mye fint garn, blir det plutselig ulltørke i hele verden tar det ei stund før det blir full krise...

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 1:32 p.m.  

  • Haha! Ikke verst! Jeg tror ikke jeg har så mye liggende.. Jeg har prøvd å få krympet litt av garnbeholdningen i året som var.. Kanskje rundt 8- 9 kg som ligger igjen? Såpass må man ji i hvert fall ha! ;0)

    Etter Blogger Hobbymegher, Klokken 3:46 p.m.  

  • Slitan med ny laptop!! Og du har vært kjempeflink med garnet ditt. Jeg skal bare kjøpe et større skap til mitt, få Irene innover, så skal mitt telles også. Jeg har nemlig fått gleden av å være med på tellingen hennes :-)

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 3:52 p.m.  

  • Gratulerer med en ny venn (laptopen). I bloggen min kan du se min garnopptelling. Ellers ønsker jeg godt nytt år til deg og dine.

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 9:22 p.m.  

  • Opptelling skulle vel jeg også strengt tatt hatt.. Men gidder jeg det da tro? Ble jo egentlig veldig nysgjerrig nå da, så kanskje. Må uansett vente til jeg har leiligheten for meg selv igjen om dagene. Lillemann syns nemlig det er utrolig festlig å dra ut garn fra midt i alle nøstene mine :P

    Grattis med ny laptop.

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 11:30 p.m.  

  • Grattis med laptop. Det ser ut for at du har pittelitt ull du også. Men bare småplukk...

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 11:51 p.m.  

  • Om jeg tør å telle? Høh, selvsagt. Om jeg gidder er en annen sak. *bare lat, ikke feig*

    Slitan med laptop!

    Ja, og godt nytt år!

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 2:13 a.m.  

  • Imponerende med garntelling. Jeg tør ikke. Og joda, skjeene har vi- men jeg vet ikke helt hva de kan brukes til ennå....

    Etter Blogger frksnupp, Klokken 1:11 p.m.  

  • Hehe - ja jeg tør nok å ta en opptelling....men spørsmålet er i grunnen om jeg gidder!

    Bra jobba, Cruzidull!

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 4:30 p.m.  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]



<< Startsiden