Cruzidulls gale verden

lørdag, november 15, 2008

Kaoskontroll, og litt for husfreden

Nesten 6 måneder er gått siden vi flyttet inn i huset og enda står det kasser stablet oppetter veggene i enkelte rom og boden er fortsatt smekk full. Dessverre må jeg innrømme at mesteparten av innholdet i disse boksene er mitt... Samboeren klager over at jeg ikke rydder og jeg klager over at jeg ikke har noe å rydde ting i, men helt ærlig, hvor spennende er det å rydde i kasser som ikke har vært åpnet siden to flyttelass? I mellomtiden lever jeg hverdagsliv med husmorsysler og LilleCruz, og i så måte var det jo en del å ta fatt i etter dåpen. Mor har visst vært ute en vinternatt før, og jeg tror det var tanken på hvordan klesstativet vårt ville knele under vekten av sengetøy og håndklær til 10 voksne og et lite gull som fikk henne til å ville spandere en tørketrommel! Samboeren og jeg hentet vidunderet fredags ettermiddag og jeg er kjempeglad for mitt nye vasketårn!
Mens hvitevarene gjør skittjobben kan jeg kose meg med annet. Strikking f.eks. For jeg har strikket litt i mitt lange bloggfravær. Jeg har kommet et godt stykke på vei med little sister dress, men for å være helt ærlig syns jeg den er gørr kjedelig å strikke. Jeg bruker opal, så fordelen er at den kan vaskes og at evt. flekker ikke vil synes så godt. Bonusen er jo at jeg faktisk også syns den blir ganske fin. Ellers har det blitt en aldri så liten julegave (som av den grunn åpenbart ikke egner seg på bilde) og snart to par små sokker. Jeg tok bildet i går kveld og trenger kanskje ikke nevne at fargegjengivelsen er pyton...
Aller best er likevel mitt eget skatteskap! Jeg har nemlig lenge tenkt at slik alle mine garnskatter nå oppbevares (mest mulig i skjul for samboeren) er de til tider vanskelig tilgjengelig og umulig å finne når inspirasjonen først setter inn. Da jeg så Dyvekes vitrineskap i Bergen var jeg solgt! Tenk et eget skap til skatter og hvor nøster kan ligge støvfritt på display og friste med sine ullne muligheter! Jeg nevnte dette såvidt for min mor da foreldrene mine var her, så etter å ha handlet trommel stoppet vi på IKEA for å kikke. Jeg tror vi kikket på det som var av skap, men først da jeg hadde slått fra meg å finne noe ble vi oppmerksome på et tilbudsskilt som pekte på et lite skap på veggen. Det vil si, det lite ut, der det hang på veggen på kjempestore IKEA. Da jeg kom hjem med tre (!) ble ikke bare samboeren kjempesint, men det var overhodet ikke plass til dem der jeg hadde tenkt. For det er vel en fordel å kunne åpne døren inn til soverommet selv om man vil ha et skap bak den? Samboeren mente i alle fall det. Uansett har jeg nå to slike skap på soverommet. Det tredje byttet vi på IKEA, men siden vi da også kjøpte et nytt og større skap til stuen er i alle fall jeg fornøyd med byttet.  Så lørdagen stod i monteringens tegn. For samboeren vel og merke. (Jeg så en rull gaffa ligge på stuegulvet, men jeg spurte ikke, og vil ikke vite...). 
Det heter at den dumme rydder og rydder, geniet hersker over kaos. Det er greit å å være geni, men det er også greit å ha kaoset tilgjengelig og her i huset passet det nok best med frostet glass. La meg presentere foreløpig innhold i skap ett: (fra venstre) herlige nøster og ting som bare må festes tråder på, kaos, pinner og oppskrifter under, pågående prosjekter til høyre og nederst til høyre noen fine nøster og langpinner som jeg sjelden eller aldri bruker. Skap to er tomt, men neppe lenge til!
Jeg er fornøyd med at jeg nå kan ligge i sengen og bli inspirert, og jeg gleder meg til å fylle mer at plassen. De som kjenner meg vet imidlertid at jeg også har hauger av raggegarn, fordi reggsokker er det jeg liker best av alt! Dette oppbevares trygt i sine IKEAstrømper, lett tilgjengelig i boden, for raggegarnet trenger jeg ikke å se for å inspireres av!
Dette innlegget ble jo rene IKEAreklamen, så det var jammen godt at vi har IKEA her på Sandnes.
Nei. Nå har mor Cruzidull en liten fristund. Både LilleCruz og samboeren sover de uskyldiges søvn. Jeg har varm kaffe i koppen og får se å gjøre ferdig de små vaflene som jeg skulle ha klart i går da jeg verken fikk strikket eller blogget ferdig. Og det var helt sikkert Kiwa sin skyld! (Hahaha)
Ha en fin søndag!

8 Kommentarer:

  • Her var det mange lure nyinnkjøp. Ting som frigjør strikketid og skap til oppbevaring av myke skatter må jo være perfekte investreringer. ;o)

    Håper du fikk nyte kaffen din lenge i ro og fred, god søndag til dere alle tre! (Hei, det RIMTE jo!)

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 10:50 a.m.  

  • Å så smart å bruke Ikea-pølse til garnoppbevaring! Eg har jo ei slik liggande, den passa ikkje heilt der eg hadde tenkt det.... Hmmm, nye muligheiter opnar seg!!
    Eg vil ynskje deg ein fin søndag, og ei fin veke:)

    Etter Blogger Anlen, Klokken 11:10 a.m.  

  • Innspirerende blogg du har. Koselig å være her på besøk.

    Etter Blogger medina, Klokken 11:34 a.m.  

  • Veldig greie skap til fristelser, det er så mye lettere å se på og bli inspirert når nøstene er lett tilgjengelig.

    Lurer sannelig på om det er Kiwa sin skyld at jeg har minst 50 tråder å feste på ferdigstrikka greier her...

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 4:15 p.m.  

  • Slit'an med alt det nye. Så lurt å kjøpe skap til garnet. Du kan ikke regne med at samboeren skal skjønne sånt,han er jo mann *fnis*.

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 6:47 p.m.  

  • Heeerlig innlegg:0)
    Kos deg med alt det nye.

    Etter Blogger Fru Fryd, Klokken 10:57 p.m.  

  • Ja det er nok min skyld! Alt er jo min skyld...

    Den kjolen i Opal var stilig, men jeg er nok enig med deg, den var ikke veldig spennende å strikke, men fin ble den så absolutt.

    Ha en fortsatt fin uke!

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 8:19 a.m.  

  • Åhh en tørketrommel. *grønn*
    Nå syns jeg du skal kjøpe en rull svarte sekker og begynne å pakke opp eskene dine. Min erfaring er at man får bruk for de svarte sekkene.

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 4:29 p.m.  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]



<< Startsiden