Cruzidulls gale verden

søndag, oktober 12, 2008

Back in sock

Endelig er også jeg med på trenden med Knit Picks. Takket være Kiwa har to sett funnet veien over fra Bergen, og nå kan selv jeg konstatere at nytt forbedret utstyr virkelig setter fart på strikkeiveren. Så stor fart at man kan strikke ganske lenge før man oppdager at man har hoppet over en hel rad i mønsteret.
Da er det bare å rive ut alle pinnene og dra... En ting er å frogge ensfarget glattstrikk, en annen ting er når det er flere tråder og du skal plukke opp i mønsteret...
Men se, også dette går som en lek med flunkende nye knit picks. (Ja, jeg innser at jeg nå driver massiv reklamering, men til tross for at det kanskje virker slik får jeg ikke noe provisjon av mersalg som følge av dette. Heller tvert i mot, for jeg innser jeg har blitt bitt av basillen. MÅ... HA... 3 mm....)
Til tross for litt motgang "in the making" kan jeg her presentere et ferdig par med sokker til LilleCruz´ oldemor. Dette er fjerde paret jeg har laget i dette mønsteret som er designet av kreative Elisabeth Augusta. Mine er strikket på pinne 2,5. Grønn fabel fra Garnstudio og hvitt sokkegarn fra Istanbul. Selv ble jeg veldig godt fornøyd med resultatet.
...og plutselig har jeg kommet på hvor gøy det er å strikke sokker, og hvor godt det er med varme ragger om vinteren. Her forsøker jeg å få redusert lageret av raggegarn med et par skikkelge kneragger. Helt enkelt med 10 omganger vrangbord og om lag 100 omganger glattstrikk, og jeg tror dette blir en klar hjemmefavoritt når/om jeg bare kan finne noen ledige timer til å strikke. Her er det bare gamle, umoderne pinner som er i bruk, så klart det går litt treigere da...
At ikke ragger står nevnt noen plass på listen må jo være en glipp...

9 Kommentarer:

  • Flotte sokker da! Men flerfarget mønsterstrikk på sokker! Jeg bøyer meg i støvet, den kombinasjonen hadde jeg hatt store problemer med å komme meg gjennom tror jeg!

    Men sokkene ble superlekre altså!!!!!

    Kondolerer med maskina.

    Etter Blogger Frk.Badegakk, Klokken 3:44 p.m.  

  • Veldig fin fargekombinasjon på sokkene. Det er i grunnen ganske fint å kombinere flerfarget og ensfarget garn på den måten.

    Hils Lillecruz og si at hintet er mottatt - hilsen treigere enn treigest ;.)

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 6:19 p.m.  

  • Ja der var du, ja! :-)

    Nydelige sokker! Sprekt farge&garnvalg!

    Takk for hyggelig "etterlysning" i bloggen min forresten!

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 7:03 p.m.  

  • Så fine sokkene ble! Flotte farger.

    Etter Blogger Hobbymegher, Klokken 8:22 p.m.  

  • Så flotte sokker =)

    Etter Blogger Milla, Klokken 10:48 p.m.  

  • Flotte sokker du har laget og gratulerer med supre strikkepinner.

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 9:04 p.m.  

  • Knitpicks er bare supert, prøv metallutgaven på Raggen så skal du se det går unna! Takk for kommentar hos meg, helt riktig: du ser Blå rett bak meg.

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 2:56 p.m.  

  • Å så lekker kombinasjonen av ensfarget hvitt og grønn Fabel ble! Der fant jeg en måte å drøye mine dyrebare Fabler på, hehe!

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 6:02 p.m.  

  • Nydelig garnkombinasjon på "mine" sokker ;-)
    Lillecrus blir jo bare søtere og søtere.

    Etter Blogger Elisabeth Augusta, Klokken 9:27 a.m.  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]



<< Startsiden