Cruzidulls gale verden

tirsdag, november 25, 2008

Rosa er for jenter!

Vi har fått en ny nabo! Det ble en jente, fikk jeg høre fra den stolte faren for noen dager siden. Tenker at den lille med tid og stunder vil bli en venninde av LilleCruz, og små venninder må jo ikke fryse! Jeg har strikket et par knøttismå vaffelsokker til den lille, for med pinne nr. 2 blir det virkelig smått. Dessuten er det viktig å beskytte både små ører og en liten hals mot vinterkulden, så jeg håper nøstebarns finnlandshette vil gjøre jobben. Begge deler er strikket i knæsj rora nz lammeull, og lett håndtovet slik at det skal bli mykt og godt for den lille babyen.
Jeg likte å strikke finnlandshetten, og det blir nok flere med tid og stunder. Det så mørkt ut en stund, for etter oppskriften er det en del montering, men jeg er ikke så rent lite stolt av ideen om å strikke bakstykket sammen med de ferdige sidestykkene underveis og da gikk jo hele luen som en lek! Fargen er virkelig knæsj! Den lille guttedukken til LilleCruz håper ingen vil kjenne ham igjen bak hetten, men å ta på seg rosa sokker, nei der går visst grensen for en liten gutt, selv om han står barbeint i snøen.
Det er forresten ikke bare i hagen vår det ligger et hvitt dekke. Vinteren har kommet til Sandnes og det er deilig å høre det knase i tørr snø når du går. Jeg hadde ikke sett for meg at ungene i vest skulle ha så mye akebrett, men nå har de visst kommet ut av boder og garasjer over alt og i dag morges ble jeg glad for å se at også bilistene blir minnet om å ta hensyn til barnas lek. For en fordomsfull, emigrert østlending er det tross alt godt å vite at vintermånedene her i vest ikke bare har regn å by på.
Jeg lever lykkelig uvitende om morgendagens vær, men torsdag vet jeg det er spådd plussgrader og pissregn. Jeg får nyte de soldagene som er, men oi, jeg har visst invitert på middag i dag, så hva gjør jeg vel her foran dataen? 

5 Kommentarer:

  • Guriland, så herlig sett! Gratulerer med ny nabo. :0)

    Etter Blogger Hobbymegher, Klokken 8:34 p.m.  

  • Heldig nabo du har, flott sett!! Kjekt å se at raggeproduksjonen er i gang igjen.

    Etter Blogger Irene, Klokken 8:53 p.m.  

  • Så søtt og nydelig sett. Heldig er nabojenta!! Jeg får ikke helt til denne hælen jeg da, så det ligger ett par ufoer i kurven...:0(

    Ha en koselig helg, i morgen er det julebord på programmet mitt:0)

    Etter Blogger Fru Fryd, Klokken 10:37 p.m.  

  • Kjempesøtt sett! Ja, jula på kjerringa og kvelden på...plutselig er den her iallefall. Fikk burgunderjakke ja, litt stor er den, men god plass til ull under =) håper vi sees neste uke! Hadde vært koselig å strikke litt igjen.

    Etter Blogger frksnupp, Klokken 10:59 p.m.  

  • For et fint sett! Hvordan strikket du nakkestykket og sidestykkene sammen?

    Etter Blogger khs, Klokken 1:06 p.m.  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]



<< Startsiden