Cruzidulls gale verden

mandag, november 24, 2008

Smått er hot!

Jeg har ikke bare vasket klær siden siste innlegg. Jag har faktisk vært en tur i Tigerstaden for å feire mormors dag. Dessuten har jeg funnet ut at små sokker er fin innimellomstrikk:
Sokker er min greie. Jeg liker sokker. Uansett om det er gøy å strikke andre ting er det sokker, og da helst ragger, jeg stadig kommer tilbake til. LilleCruz går ikke enda, men en optimistisk mor ser at det er like før, gullungen må bare lære seg å krabbe først... Uansett alternativ for fremdrift må ikke små gull fryse på føttene, og da er hjemmestrikkede sokker godt å ha. Her med antiskli, bare sånn i tilfelle...
Mitt garnlager består i stor grad av rester, og i min vishet så jeg for meg at småsokker var en fin måte å få brukt opp dette. Sikkert en god plan, men hva gjør du når du går tom sånn litt ut i sokk nr. to og ingen av de mange hundre smånøstene overhodet kan matche verken i farge eller tykkelse? Vurderte å gi disse sokkene et eget blogginnlegg med tittelen "Candy gone bad", istedet gav jeg dem til min søster...
Mønsteret er en litt forminsket utgave av dette. Ypperlig behøverikkeåtenke-mønster som også sitter godt på foten og gir et pent resultat... om man da har nok garn og ikke blir for ivrig i en av rettstrikkomgangene... jeg sier ikke mer om det. 
Min mor har sagt at LilleCruz kommer til å komme til henne for å få kjøpesokker. Kanskje har hun rett, jeg har uansett gjort ferdig halvannet par til som ikke vises her...

7 Kommentarer:

  • Vel, kjøpesokker er ikke det samme når de skal være i ull!!! Hjemmestrikkede er definitivt best!

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 9:58 p.m.  

  • Se der var det oppdatert igjen, og med sokker til og med! Lurer på om ikke Lillecruz kommer til å nekte å iføre seg annet enn 100% ren og ekte akryl når hun er gammel nok til å bestemme selv, snakk om overflod av lekre fiber og farger hun har allerede :-)

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 10:07 p.m.  

  • Så søte sokker! Helt enig- sokker er moro å strikke. Ha en fin sokke-strikke-uke! Elin

    Etter Blogger Elin Osa Søreng, Klokken 12:00 a.m.  

  • Mange fine sokker der!
    Er helt enig med deg, jeg må ha et par sokker å strikke på ;)

    Etter Blogger Cloudberry, Klokken 7:59 a.m.  

  • Herlig sokkesamling, og niesens ble veldig kule.

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 8:57 a.m.  

  • Ullsokker får man aldri nok av!!
    Flotte sokker du har strikket.

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 11:41 a.m.  

  • Så mange nydelige småsokker! Hege

    Etter Blogger pepperkverna, Klokken 10:12 a.m.  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]



<< Startsiden