Cruzidulls gale verden

fredag, desember 05, 2008

Hands up, I´ve been tagged!

Den godeste Lilja aka Fru Dings har tagget meg. Utfordringen er å lage en liste med seks (u)interessante ting om seg selv og tagge fem andre bloggere. De skal få vite det gjennom en kommentar på bloggen sin. Jeg føler meg litt tatt på fersken, akkurat som jeg alltid føler det når jeg uventet støter på noen i butikken, men siden jeg ikke kan la være å adlyde min fadder så får jeg gi det et forsøk:
 
1. Kaffe. Jeg må ha kaffe, men i følge samboeren må jeg være den eneste i verden som faktisk foretrekker pulverkaffe fremfor både filter og god espresso. Slå den.
2. Jeg vil bedras. Tilbake til kaffe er Löfberg Lila Colombia favoritten. Problemet er at den ikke er i handel lenger. Hva gjør jeg da? Vel... Jeg kjøper det jeg får tak i og HELLER pulveret over i et Löfbergglass. Slik får jeg favorittkaffen før frokost hver eneste dag. Jeg sa FØR frokost. Hvem er vel egentlig helt våken da?

3. Jeg har et friminutt. Det er den dagen i uken hvor samboeren tar mating og kveldsstell av LilleCruz mens jeg strekker ut i myke bølger over hvite og blå fliser akkopagngert av mild musikk (som oftest radio 1). Når jeg er til min ukentlige klormarinering tenker jeg. Mye. Blandt annet at jeg svømmer fortere enn hun med den rosa blondebadehetten. Heldigvis.

4. Jeg kan finne på å si ting som, "når marsvinoppdrettere advarer mot å gi dyrene citrusskall fordi det er giftig tror jeg ikke jeg ville latt ungen min gnage på en hel klementin." Jeg kan jo forstå at folk ser på meg som en smule rar. Sannheten er at jeg skulle vært biolog, ikke jurist.

5. Jeg var 22 da det hardt og brutalt gikk opp for meg at Labbetuss ikke var en ekte hund! Det svir fortsatt.
6. Jeg skal gifte meg! Samboer har fridd og jeg har sagt ja. Til tross for en viss familiær uenighet rundt menyen og at svigermor opptil flere ganger har "nevnt" at jeg ikke kler hvitt... Så skal vi gite oss. 

Se der Lilja. Nå har jeg svart. Ble du klokere på meg nå, eller var det ikke mer enn du visste fra før? Når jeg nå selv skal tagge fem andre så er det mange jeg gjerne skulle visst litt mer om, men siden jeg først må begrense meg så vil jeg utfordre:
Dyveke som er damen bak de mest fascinerende gardiner jeg har sett, 
Kiwa som strikker luer til en hel armé og de nydeligste små kjoler til tross for at hun, med unntak av ene katten er den eneste av hunnkjønn i husstanden,
Frk. Snupp med turbopinnene (helt sant, bare sjekk bloggen hennes!!!) som faktisk også fikk oppleve mitt sjokkerte jeg "tatt på fersken" på H&M, 
Vibbedille som jeg tror kan trenge litt annet å tenke på om dagen enn "hode, skulder, kne og tå" og  
Fru Fryd fordi jeg syns det var så gøy å høre om at mannen hennes måtte finne seg i å ha en hel teddykoloni på soverommet og fordi jeg da lurer på hvilke andre spøkelser hun har i skapet.

Mens jeg venter på tilbekemelding om at utfordringen er tatt slenger jeg beina på bordet og strikker videre. I neste innlegg viser jeg kanskje frem enda et avsluttet prosjekt fra bunken jeg må bli ferdig med innen 01.01.09!

10 Kommentarer:

  • Oi...!! ;0) Skal gripe fatt i utfordringen i helgen!!

    Spennende lesing om deg forresten. Den dere kloringen høres fantastisk godt ut, og jeg lurer på har du badehette med blomster også, i så fall hvilken farge?? Fniiis... hi, hi

    Ps. ikke si til sjefen at jeg bruker av arbeidstiden min på nettet!! Hyysj..

    Etter Blogger Fru Fryd, Klokken 10:45 a.m.  

  • Jeg har nå tatt utfordringen din, gratulerer så mye med giftermål =) god helg

    Etter Blogger frksnupp, Klokken 11:51 a.m.  

  • Tok utfordingapå STRAK arm eg he he
    Kooos deg du og!

    klem og kos

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 12:02 p.m.  

  • Gratulerer til mannen og deg!
    Nå da jeg har funnet min gode pulverkaffe (frieles) så er det faktisk den jeg trives best med idag. Mannen har kaffetrakter, men når han ikke ser det, lurer jeg meg til en kopp med mitt yndlingspulver. Godt det finns likesinnende!

    Etter Blogger merete, Klokken 12:13 p.m.  

  • Hei
    Det ligger en utmerkelse å venter på deg på siden min:0)

    Etter Blogger Fru Fryd, Klokken 8:50 a.m.  

  • Jeg visste hele tiden at Labbetuss ikke var ekte. Men det gjør fortsatt vondt når jeg tenker på at det hele tiden var Geir Børresen den søte hippie-Halvdan klødde og klemte på.

    Etter Blogger Kamilla, Klokken 5:42 p.m.  

  • Da har jeg tatt utfordringa, selv om jeg ikke vil påstå at armen var helt strak!

    Fortsatt god helg :-)

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 3:14 a.m.  

  • Titter innom deg og leser dine gode oppdateringer, men er dessverre dårlig til å legge igjen hilsen. Jeg likte ordet klormarinering !! det gir badevaktene en ny dimensjon (hi hi)
    Ha ei fortsatt god adventstid.

    Etter Blogger karna, Klokken 12:55 p.m.  

  • Gratulerer med frieri!!!

    Etter Blogger Margrethe, Klokken 11:07 p.m.  

  • Det er forskjellig man går rundt og tenker på. I dag så jeg instant Løfbergs Lila kaffe, og kom med en gang til å tenke på deg, og kommentarene dine her, så jeg måtte ile inn her og sjekke hvilken det var du likte. Så ut til at det var feil, dessverre. Fortsatt god helg, i hvertfall! :)

    Etter Blogger Elisabeth MD, Klokken 4:00 p.m.  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]



<< Startsiden