Cruzidulls gale verden

mandag, desember 15, 2008

Mer flaks enn fortjent?

Du vet den følelsen du får når du drar? Den som kommer snikende. Usikkerheten, tvilen, bekymringen. "Låste jeg døren nå?" Og når du går tilbake for å sjekke så er den alltid låst, ikke sant? Da jeg kom tilbake etter å ha tilbragt dagen i Stavanger så var ikke bare døren ulåst. Den var åpen! Samboeren var sjokkert, jeg som til og med låser døra når jeg er hjemme! Skjønner ikke hvor jeg kan ha hatt tankene mine hen, men det var uansett første og siste gangen jeg overser den følelsen. Heldigvis hadde vi ikke hatt ubudne gjester. Og enda til; i postkassen lå det en herlig overraskelse fra Elisabeth Augusta!
Bare fordi jeg for en gangs skyld hadde skrevet litt i kommentarfeltet hennes da jeg var på en av mine stadige visitter der inne var visst lilleCruz og jeg med i en trekning, og vant! Elisabeth Augusta ønskte oss hell og lykke. LilleCruz syntes loddet var veldig spennende og mente nok det burde være egnet til å lindre såre gommer. Jeg rakk bare såvidt knipse et bilde med mobilen før jeg måtte redde loddet fra å ende som en våt masse i ganen til veslefrøkna.
Jeg som trodde lykken var brukt opp da LilleCruz vant en duk i høst eller da vi for noen dager siden fikk brev om at vi hadde vunnet i det O´store barnehagelotteriet eller i alle fall i dag da møblementet (herunder mine dyrebare knit picks-pinner) fortsatt var i hus da jeg kom hjem! Men nei, lykken vil visst ingen ende ta i den cruzidullske husholdning, tror du ikke vi vant!
I morgen skal vi gå og prøve lykken på nytt, og med all denne medgangen bør vi kanskje legge inn en kupong til lørdagen og? Planen var jo opprinnelig å strikke alle julegavene i år, men siden jeg ikke har begynt og det bare er en snau uke til julaften begynner jeg å innse at det blir kjøpegaver i år. Da ville jo en ekstra million på konto kommet godt med. Dårlig med strikkegaver altså, bortsett fra den som skimtes bak nissen i bildet over og som snart er ferdig. Jeg har visst prioritert å strikke det jeg vil strikke der og da i år og mest til LilleCruz, og har dessverre ikke noe lager å ta av slik som f.eks denne skattskisten jeg fikk et lite innblikk i på fredag:
Siden det er så kort tid igjen til jul like vel så fortsetter jeg med å strikke det jeg har lyst til og ny genser til lilleCruz er på pinnene. Fredagen hadde jeg i godt selskap tilsynelatende store problemer med å telle til ti, men motgangen har gitt seg og jeg er i gang igjen. Garnet er selvfølgelig fra 123knit. Så får vi se om det blir genseren, lillesøsterkjolen eller det nye prosjektet jeg har funnet frem garn til som vinner oppmerksomheten... 
Ikke mange dagene igjen til jul nå. Jeg vet HVA du får og jeg vet HVOR det er kjøpt. Klarer du å vente til den store dagen eller vil du kikke innom her for en aldri så liten avsløring på forhånd?
To be continued...

I ventetiden kan du nyte snøen som daler ned i bloggen i motsetning til her i Sandnes.

1 Kommentarer:

  • Gratulerer med vinnelykken! Måtte den bare fortsette i det uendelige!=D
    Etter å ha lest innlegget ditt fikk jeg plutselig behov for å strikke meg sokker med rosa og brune striper. Og jeg lurer veldig på hvor den trangen kom fra....(!)
    Julegalskap kanskje?=P

    Etter Blogger Frk.Badegakk, Klokken 10:00 a.m.  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]



<< Startsiden