Cruzidulls gale verden

fredag, desember 19, 2008

Tante Cruzidull på juleshopping

Onsdag var jeg med min svigerinne på juleshopping. Vi hadde en veldig hyggelig dag, men da runden var over, svigerinnen kjørt til døren og bilen tømt slo det meg at det snart gror mose på tante Cruzidull. Hvorfor? Vel... Da svigerinnen kjøpte überkule gaver til barna kjøpte jeg økonomipakke med kyllingfilet. Videre kjøpte svigerinnen hårspenner, glitter og sminke, mens jeg kjøpte salve mot bleieutslett. Og til sist prøver svigerinnen en lekker designtopp til en pris jeg ikke en gang tør nevne i bloggen, mens jeg, jeg kjøper et strikkehefte til kr 10,- fra drops design... er det rart jeg føler meg kjedelig i julen? Sannheten er uansett at jeg praktisk talt er ferdig med julegavene, og at det bare er maten som står for tur. Jeg vil selvfølgelig ikke skrive hva vi legger under treet i år, men jeg har sagt det tidligere; jeg vet hva DU får.
Selv ønsker jeg meg en ny vannkoker. Jeg har en, men den er mange år gammel og var en gang i hvit gjennomskinnlig plast. Nå vet jeg ikke helt hva fargen kan kalles, men gjennomskinnelig er den ikke og det som var hvitt heller vel heller mot nyanser av brunt. Dessuten er den defekt på den måten at den ikke lenger slår seg av når den koker (= farlig), og du brenner deg på håndtaket når du skal helle (= au!). Jeg kunne godt tenke meg en slik, men kanksje i en annen farge? Sølv muligens?
Uansett har jeg jo kikket litt i butikkene etter kannen fra OBH, og på ca 10 min i el-butikkene kommer minst fem mannfolk med panikk i blikket og sier: "Du, sånn derre... digital fotoramme! Hvor finner jeg det?", "Duh!... En sånn ramme som viser bilder, du vet, sånn som skifter... Hvor finner jeg det!", "Du. En sånn elektrisk ramme? Hvor ligger det?" Og svaret har hele veien vært: "Du finner det borte ved kassen." (smart): Ut i fra dette vil jeg slutte at sjangsen er stor for at DU får en digital fotoramme til jul. Alternativt får du en pakke fra Clas Ohlson. Jeg var nemlig der og her forleden. Køen var lang med tilsynelatende lettede mannfolk. Og ikke minst var køen lang ved pakkedisken! Noe mer ubehjelpelig enn en mann som har kjøpt pakken din på Clas Ohlson og så skal pakke den inn selv, nei det skal du lete lenge etter. Jeg var på nippet en stund å tilby mine tjenester bare for å få litt fortgang i tilgangen til det knitrende julepapiret, men jeg stod det over og min tur kom til sist den og. For ja, jeg har også kjøpt en pakke på Clas Ohlsen i år... Ved nærmere ettertanke tror jeg faktisk de har digitale fotorammer der og.
Mens vi teller ned til onsdag har jeg strikket en barnehagegenser til LilleCruz. Det går riktignok fort med pinne 7 og tjukt ikketovende easygarn, men det er noe herk med så tykke plastpinner. Uansett virker den god og varm og vil sikkert bli bra når jeg bare får sydd igjen åpningen under ermene og gradestokken igjen muligens kryper under nullpunktet. Måtte jo prøve den på til tross for tempraturen og manglende montering. Tror den vil bli bra til barnehagetid. Varm er den i alle fall.
Dagens jakt på pinnekjøttet (frittgående sau lar seg nemlig kun fange mot betaling), førte meg til en nydelig regnbue. Alle har jo hørt at for enden av regnbuen ligger en stor gryte gull, men jeg fant bare IKEA. Tydeligvis har jeg misforstått ett eller annet, for jeg trodde man ble rik når man fant buefoten, men det var visst IKEAkongen som fikk fortjenesten denne gangen...
Prøv å stresse ned de siste dagene frem mot jul og husk at det neppe er krise om det er noe som mangler. Her er det varslet 15 grader julaften. Omtrent som en gjennomsnittlig vestlandsk St. Hans.

pst: vil du vite hva jeg
virkelig ønsker meg så finner du det her.

14 Kommentarer:

  • Jeg er ganske sikker på at jeg ikke får ramme fra Clasern, har for en gangs skyld klart å ønske meg noe :-)

    Satser forøvrig på å gjøre minst mulig så jula er over før noen skjønner hva som ikke er gjort...

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 9:16 p.m.  

  • Vannkoker'n var lekker! Ønsker deg en riktig god jul! Juleklem fra vis2vas

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 10:49 p.m.  

  • Lykke til med innspurten! Ønsker dere en riktig god julefeiring alle sammen:o)

    Jeg har ikke klart å ønske meg noe spesielt, så det er godt mulig jeg ender opp med fotoramme.....

    15 grader på julaften? Godt vi ikke reiste til syden i år også. Det hadde virkelig vært bortkastede penger ;-)

    klem, vivi

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 3:31 p.m.  

  • Ønsker deg og dine en riktig god jul!!

    Etter Blogger Lena, Klokken 1:13 p.m.  

  • God jul ;-)

    Etter Blogger Strikkelaura, Klokken 1:54 a.m.  

  • Håper dere hadde en fin julekveld i går.Ønsker dere en fin romjulstid.

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 3:03 p.m.  

  • Ønsker dere alle tre en skikkelig god jul!

    Etter Blogger merete, Klokken 7:58 a.m.  

  • Hei og takk for titten! Du skriv veldig godt!!

    Etter Blogger Silje, Klokken 2:30 p.m.  

  • Når blir neste tur til Bergen? Jeg ser på bildet av lillecruz hver dag.Savner dere

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 9:17 p.m.  

  • Ønsker deg et riktig godt nyttår.

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 9:51 a.m.  

  • Barnehagegenseren kommer nok fint til nytte. Godt å ha slike gensere. Ha et fint nytt år.

    Etter Blogger strikkedilla, Klokken 2:19 p.m.  

  • Godt Nytt År til deg og familien!

    Kan forøvrig melde at jeg er en årviss mottager av manne-innpakkede gaver fra Clas, og fryder meg over din beskrivelse fra "felten"! :-)

    Ja jeg fryder meg jo i grunnen over alt du skriver - og lilleCruzen er så skjønn at det er en fryd!

    Tusen takk for alle hyggelige kommentarer i bloggen min i året som har gått!

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 10:18 a.m.  

  • Ser ut som ein perfekt barnehagegenser!

    Godt nyttår!

    Etter Blogger Unknown, Klokken 8:14 p.m.  

  • Siden du har fått ny PC regner jeg med at det snart kommer noe annet enn juleshopping her ;-)

    Ønsker deg et fantastisk nytt år, og håper på å se dere i Bergen snart!

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 5:07 p.m.  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]



<< Startsiden