Cruzidulls gale verden

tirsdag, januar 06, 2009

LuckyCruz og utenlandsk arbeidskraft

Heldig er den strikkedamen som har en god venn som også strikker. Heldigst av alle det er meg, for jeg er venn med Kiwa! Ikke bare er hun en fantastisk flink og effektiv strikker, men hun kjenner meg visst til tider bedre enn jeg gjør selv. Hun vet at jeg stadig faller for fiberrike muligheter, men at det dessverre er mye prat og lite handling. I fjor strikket "alle" calorimetryer, dvs. alle unntatt meg. Kiwa strikket to (dvs. hun strikket mange, men i min historie høres det bedre ut med to) og jeg fikk den ene. Den har blitt brukt hver høst- og vinterdag siden.
Da LilleCruz var på vei ble jeg tipset om en fantastisk lue som jeg selvfølgelig bestemte meg for å strikke, men kanskje Kiwa ble lei av å vente, for i god tid før Halloween kom den i posten! Den observante leser vil kanskje se at Kiwa strikker et enormt antall luer i løpet av et år. Hun, i sammarbeid med Tittei ledet "luer for huer 2008", dvs. en knit along hvor de la ut nytt/nye luemmønstre hver måned som da flere strikket samtidig. Kiwa nøyde seg imidlertid ikke med det, hele toogfemti - (!) -52- luer strikket hun i 2008, og flere skal det bli i "luer for huer 2009"! Jeg har meldt meg på i år, og siden jeg så denne har jeg  mer eller mindre udiskré forsøkt påvirke generalene til å inkludere mønsteret i alongen. Gjett hva som lå i posten da vi omsider kom oss hjem i kveldingen i dag:
Min helt egen, garantert luktfrie, überkule, meget døde, fiskelue!!! Bildene yter ikke luen rettferdighet, den er myyye kulere i virkeligheten. Og varm! Dekker godt over ørene og ned i pannen. Jeg sitter med luen på i sofakroken og det lindrer i tette, verkende bihuler! Det var imidlertid ikke bare jeg som ble tilgodesett i pakken. LilleCruz har fått en miniCaliri for å matche sin mor. 
Som dere forstår tok far kveldsstell mens jeg åpnet pakke, og jeg MÅTTE prøve miniCalorien på LilleCruzen med en gang. Er den ikke fantastisk! Kiwa er sannelig en hel luefabrikk i seg selv, og i det tempoet hun ligger i nå tenker jeg hun kommer til å doble fjordårets lueantall. I 2009. Selv har jeg bare strikket én omgang på valgte januarlue. (og her hadde det vært passende med et rødmeikon...)
LilleCruz syns det er morsomt å rive mor i finnen:
På konvolutten stod det faktisk "Luefabrikken" som avsender. Det minner meg på en liten konvolutt jeg sendte fra min lokale post i butikk tidligere i vinter. Damen i skranken var ny, hun kikket på adressen og spurte: "er det innenlands eller utenlands"... 
I all rettferdighets navn så var hun mest sannsynlig polsk, men man kan saktens lure. 

I am the lucky one!

God natt!

17 Kommentarer:

  • Stilig lue du har fått deg:)Lillecruz er en sjarmerende liten jente.

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 10:29 p.m.  

  • Så fine luer da. Det er av en eller annen grunn spesielt kjekt å sende luer til dere. Så det kommer nok flere også... Mannen trenger vel kanskje noe etterhvert han også.

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 10:35 p.m.  

  • Så herlig! Den lua var jo bare kjempekul!!! Skjønne bilder!

    Etter Blogger Hobbymegher, Klokken 11:18 p.m.  

  • Kjempetøff lue. kjekt med herlige venner som kjenner deg bedre enn deg selv!!! Kjempesøte bilder, herlige lillecruz:) Ha en fortsatt nydelig kreativ uke :)

    Etter Blogger Monica, Klokken 11:21 p.m.  

  • Gratulerar till dig som fick den tuffa fiskmössan!

    Etter Blogger Annakin, Klokken 11:47 p.m.  

  • Den fisken så utsultet ut, bra du gir den mat....

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 12:35 p.m.  

  • Dødskul fiskelue! Du ser ut til å kle den mye bedre enn de der modellungene ;o)
    Frøkna er bare til å spise opp, herlig uttrykk!
    Jeg har noe til deg i bloggen min, velkommen innom :o)

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 9:51 p.m.  

  • Jøss! Jeg er dobbelt imponert.. Imponert over den kule fisken og imponert over at du kan bære en så spesiell lue og i tillegg se überkul ut! Jeg ser snål ut med lue så jeg leter fortsatt etter den optimale luen. Du er kjempeheldig som får tilsendt kule luer både til liten og stor, og så har du fine bilder og skriver så lett. Liker bloggen din kjempegodt. Nydelig liten MiniCruz :)

    Etter Blogger AnitaK, Klokken 11:43 a.m.  

  • Den lua er virkelig fin, og så sååå personlig og søt da!

    Etter Blogger Ninne, Klokken 12:53 a.m.  

  • God morgen:0)
    Sååå heldig dere to jenter er!! Kjempe flott lue og deilig calorimetry til skjønne Lillecruz.

    Luen var jo bare så kuuul!!

    Håper formen er blitt bra igjen!!

    Snart er det helg!!

    Etter Blogger Fru Fryd, Klokken 5:57 a.m.  

  • Kjempetøff lue, slitan med ny! Lillecruz er kjempesøt i sin calorimetry (hun er nok søt uansett hva hun har på seg).

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 9:47 a.m.  

  • *dåån* så nydelig snuppa er!
    Og fiskeluen er bare kanonkul!

    Etter Blogger Virtuella aka. Margot Viste, Klokken 9:08 p.m.  

  • For en tøff lue! Så heldige dere er som får så mange flotte luer. Og LilleCruz er akkurat så søt som jeg husker henne fra Tananger :)

    Etter Blogger Inger , Klokken 3:17 p.m.  

  • Jepp, du er heldig du!

    Mange flotte luer og flotte bilder av en søt liten dame som ser ut til å bli riktig et lite sjarmtroll!

    Godt Nytt År til deg og dine!

    *Klem!*

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 6:54 p.m.  

  • Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 10:44 a.m.  

  • With havin so much written content do you ever run into any issues of plagorism or copyright violation?
    My site has a lot of unique content I've either authored myself or outsourced but it appears a lot of it is popping it up all over the internet without my permission. Do you know any techniques to help prevent content from being ripped off? I'd certainly appreciate it.


    my web page - brodziki sklep

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 12:02 a.m.  

  • What i don't realize is actually how you are not really much more neatly-liked than you might be now. You're very intelligent.
    You realize therefore considerably when it comes to this topic, produced me individually consider it from so many varied angles.
    Its like women and men don't seem to be fascinated until it's one thing to accomplish with
    Woman gaga! Your own stuffs nice. Always take care of it
    up!

    Look into my homepage ... plytki lazienkowe

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 2:25 a.m.  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]



<< Startsiden