Cruzidulls gale verden

torsdag, januar 29, 2009

Småstrikk og småbiter...

LilleCruz skal snart begynne i barnehagen. Jeg ble tipset om at hun ville trenge votter, mange mange votter. Min strikkesamvittighet har vært svart når jeg har sett at det eneste "brukandes" paret (dvs. med tommel) hun har hatt har vært i hvit, fluffy, syntetsik blanding med bomull. Nei det hoder ikke for en aktiv stor liten pike! Ett par ble strikket, montert og grundig testet i helgen:
De virker! Oppskriften er "rillestrikka votter" fra "Strikk til Nøstebarn". Kikket på oppskriften på første votten og nå sitter den som støpt i hodet. Du kan strikke et par på en liten kveld om du ikke, som meg, blir distrahert av hundre andre ting samtidig... Jeg har heller strikket fire votter på en liten uke. For ja, de knallrosa er ferdige de og. 
Ellers er det store forandringer i Cruzidullheimen. Mandag som var ruslet jeg noen hundre små skritt ned til nye jobben og første kapittel er snart skrevet i "da sambo skulle stelle hjemme". Foreløpig trives jeg med forandringen. Selvfølgelig syns jeg permisjonen gikk så alt for fort og absolutt savner jeg LilleCruz' store smil gjennom hele dagen, men å komme hjem til en strålende blid unge og maten står varm på bordet, hvem kan vel ikke trives med det?
Og selvfølgelig:
Det står ikke dårlig til med økonomien selv om det kanskje burde. Nytt kort kom i går til erstatning for det utslitte avmagnetiserte. 
Back on track! 
Snart helg! 
Håper den blir riktig god!

12 Kommentarer:

  • Så mange flotte votter du har strikket til lillecruz.Hun kommer ikke til å fryse på hendene og helt sikkert ikke noen andre steder på kroppen heller.Hun har jo en mor som strikker deilige plagg.Godt at det ikke er finanskriser som gjør at kortene ligger i flere biter:)Ønsker dere en riktig god helg.

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 9:34 p.m.  

  • Jøss, skal si du er produktiv! Lille Cruz kommer til å bli den mest bestrikkete lille jenten i mils omkrets :-)

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 10:22 p.m.  

  • Herlig vott-med-snø-bilde, ingenting smaker så godt som snø med litt ullhår i. :o)

    Her i huset er favoritten "No Swatch Mittens", de er kjempegode i bruk. Og Klumpen forteller alle at "mamma stikket di".

    Lykke til med både jobb og barnehage!

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 10:45 p.m.  

  • Å det var fiiine votter. Kule farger. Regner med at den lille søte er godt utstyrt til barnehagelivet sitt. Her i huset er tovede votter en stor hit, men må vel innrømme at jeg legger litt føringer på hva som skal bli en hit.. siden det er jeg som velger. Tror jeg må ta en titt på den boken og se om ikke jeg skal lage slike votter som du har laget.. Riktig god helg.

    Etter Blogger AnitaK, Klokken 8:59 a.m.  

  • Hei,

    legger inn et lite tips, siden du liker håndarbeid.

    gå inn på bloggen duften av erteblomster: de har en bloggkonkurranse. Premien er knapepr fra Snella og Petronella for tilsammen 750 kroner.¨¨

    http://duftenaverteblomster.blogspot.com/

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 3:43 p.m.  

  • Fine votter. Herlig spise-snø bilde. :)

    Etter Blogger turvid, Klokken 3:52 p.m.  

  • Flotte votter i herlige farger! Er hun snart barnehageklar, altså? Skal si tiden flyr, det er jo ikke så lenge siden magen din knapt var synlig.

    Herlig snøbilde!

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 5:05 p.m.  

  • Det var masse herlige votter da!!!! Nydelige farger også! Det må jo være litt knæsjt må vite!=)

    Jeg hekler inn de trådene jeg kan på lappene, så blir det mindre festing. Og DET kan jeg like!
    Jeg bruker heklenål 4 og garn i tykkelser fra Silja til Østlandsgarn. Noen lapper blir tynnere enn andre, men ikke nevneverdig, og det er med på å gi teppet en skikkelig hjemmekos følelse!=D

    Gleder meg masse til det blir ferdig!

    Etter Blogger Frk.Badegakk, Klokken 7:28 p.m.  

  • Flotte votter! Koselig spise-snø bilde også! Husk å minne lille-Cruz'en på at selv om det gule snøen kanskje s e r god og spennende ut, så e r den ikke det! ;-)

    Lykke til i ny jobb, og nyt at herr cruz steller hjemme! :-)

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 5:50 p.m.  

  • Tror jeg hadde blitt litt trist hadde eg sett mitt pengekort ligge i så mange biter :P Jeg så bidlet før jeg leste teksten og tenkte "Åneij!" :P så for meg en familieulykke med den lille. Godt det ikke var en veldig tragisk historie bak ;) Jeg har skrevet ett innlegg om bloggen din i min blogg.Håper det var greit ;) Ha en god helg :)

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 7:53 p.m.  

  • Tiden flyr fort må jeg si! Du er allerede i jobb, og lillecruz snart klar for barnehage.

    Sambo er vel glad for at du har begynt å jobbe igjen, hvis du svidde bankkortet ditt, hehe.

    Høres herlig ut å ha gangavstand til jobben. Da er vi to. Så er man i hvertfall våken når man kommer frem.

    Riktig god helg til dere alle!

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 8:31 p.m.  

  • Tak for tilbudet. Kan jeg bo hos dere en måneds tid sånn ca? Jeg kan strikke masse votter og sokker til Lillecruz mens jeg er der ;-)

    Altmuligmannen angrer ikke, utrolig nok. Jeg for min del kan føye lasagne til lista over ferdigretter jeg ikke klarer å spise en eneste gang til.

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 9:23 p.m.  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]



<< Startsiden