Cruzidulls gale verden

mandag, august 24, 2009

Om søm og srtikk og slike artige ting

Jeg har funnet ut at det er lettere å dra med seg et strikketøy enn en symaskin, men når Margot inviterer til symaskin-innom så pakker man et middels flyttelass og drar. Sånn er det bare. Målet for dagen var så sy strikketøymapper og jeg må si at jeg ble såre fornøyd med resultatet, se bare:
De andre sydde to slike mapper, men jeg måtte varme opp litt da jeg kom og bestemte meg for å sy det jeg trengte aller mest for tiden, en liten pose til det lille prosjektet jeg alltid har i vesken. Enkleste sort, en gammel bordbrikke, et par sømmer og et silkebånd; Voila!
Funker ypperlig til sitt bruk. Rommer et lite prosjekt og en pinne og forhindrer at nøkler, solbriller og annet (u)nødvendig veskefyll vaser seg inn i strikketøyet. Silkebåndet et sydd sammen og skjøten er festet i midten i motsatt ende av åpningen med en fantastisk krokodille, tenk alt hva Broder'n kan!
Fordelen med små prosjekter er at de også blir fort ferdige! Herligste rødfargen fra 123knit, (dessverre utsolgt for tiden) skal varme en liten rødstrømpe når anledningen byr seg. Skal jeg strikke flere slike fremover må de jammen bli blå, for tenk i dag fikk jeg vite at jeg skal bli onkel... eller? Uansett må en god tante sørge for at ikke nevøen fryser på beina når han melder sin ankomst i den kaldeste årstiden.
Broder'n skal nok få kjørt seg fremover, for snart begynner jeg på kurs og gleder meg veldig til det. Målet er vel helst å sy klær til LilleCruz mens hun enda er for liten til å protestere mot å gå i dem. Når det gjelder strikketøysmapper kan jeg sy så mange jeg bare vil uten at noen kan måle seg med den jeg fikk av Kicki! (og om du skulle lure så ja, det er den du skimter under fanakoften jeg holder på med)
Jeg tror nok ikke det kommer noen ferdigbilder av koften med det første, men jeg håper å komme litt videre neste helg. Kanskje blir den ferdig en dag og vil i så fall være det største prosjektet jeg noen sinne har laget. Strikkeprosjektet altså, for LilleCruz er vesentlig større... men nå var det jo ikke henne dette innlegget skulle handle om, annet enn at hun hoster litt og kanskje hadde trengt varme tøfler? *mor legger opp*
...

1 Kommentarer:

  • Herlig lesning som alltid :) joda jeg ser jeg er i dvale når det gjelder strikke- og heklerier. Men blir da svært påvirket av småtøfflene som du har strikket og kanskje har enda en sokk på pinnene. Koften er et alt for stort prosjekt for meg. Det er lenge siden jeg har strikket gensrer, men jeg har visst gjort det for 100 år siden. :)
    Ha en fortreffelig uke

    Etter Blogger Torills blogg, Klokken 7:53 a.m.  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]



<< Startsiden