Cruzidulls gale verden

tirsdag, januar 25, 2011

Tung kunnskap og et noe overveldende innslag av grønt

LilleCruz liker bøker og har mange. Jeg vil at de skal være lett tilgjengelige for henne, men samtidig genererer det fort en del rot når ca fjorten hundre av dem ligger strødd rundt i stuen. Da svigermor i disse dager la ned bokhandelen var jeg så heldig å få overta to gamle kasser fra Kunnskapsforlaget. Bokkasser er jo ment for bøker, så det kunne jo ikke passet bedre, men samtidig blir jo fulle kasser temmelig tunge å flytte på, for ikke å snakke om hvilke merker det kunne blitt på parketten vår som omtrent får avtrykk bare du nyser på den. Enkelte ting går på skinner, bokkassene våre går nå på hjul og skaper et koselig innslag i interiøret samtidig som det gir LilleCruz god oversikt og tilgjengelighet.
Hele husstanden her liker i grunnen bøker. Jeg liker også grønne planter, men etter at mannen kastet alle mine da vi dro fra Bergen har det ikke kommet så mange nye til i påvente av at han skal erstatte de tapte, slik han lovet. (Hah! Gjett om han er lei av å høre den historien). Da vi på søndag hjalp til å pakke ut de da rimelig tomme butikklokalene stod det to grønne planter igjen som ingen andre enn meg uttrykte sin begeistring for. Jeg så mannen (som har et litt mer realistisk syn på saker og ting enn skribenten her) blekne da min svigermor forærte meg disse grønne vidundrene og jeg tenkte heller ikke så mye over det da hun sa de skulle kjøre plantene inn med varebilen. Ikke før jeg på søndagskvelden plutselig befant meg i en jungel gikk det opp for meg at plantene, som jo så normalstore ut i de tomme næringslokalene, var gigantiske i vår lille stue. Mitt tidligere så overveldende pengetre ble plutselig redusert til en primula! Jeg har forsøkt stue de vekk så godt det går, noe som gjør at lekebordet er utilgjengelig for de små og at vi må ta en omvei inn i stuen, men grønt er det nå så unektelig blitt her. Likevel har vi nok bruk for en jungelkniv snarest. Hjelp?

1 Kommentarer:

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]



<< Startsiden