Cruzidulls gale verden

onsdag, januar 05, 2011

Fordi det er hverdager det er flest av

I fjor øvde jeg meg på å sy på skråbånd. Da klippet jeg opp et håndkle fra IKEA og kantet dette med bånd i forskjellige farger. Disse er de desidert beste smekkene jeg har. De er passe store passe tykke til at ikke søl trenger igjennom og akkurat så myke at det ikke gjør noe å tørke fjeset til den lille etter et sølete måltid.
Nå har LilleCruz blitt stor jente og bruker ikke smekker mer, men Mini... Hun har akkurat blitt introdusert i den forunderlige verden av mat (helst grøt) og sånt blir det mye søl av.
En annen ting som ikke alltid blir like bra er når min 'alt-på-60-grader-'mann tar seg av klesvasken. Jeg hadde en gang et håndkle i en nydelig lyseblå nyanse. men etter en runde i maskinen med hans nye olabukser samt diverse annet endte det opp i en ubestemmelig farge hovedsakelig bestående av gusj... Håndkledet har blitt vasket noen runder siden det, og nå er flere omdreininger i maskinen påregnet i frotteens nye liv som hverdagssmekker.
Smekker av enkleste sort, sikksakket kantene og festet skråbånd i ulike farger kun i halsåpningen slik at den er enkel å feste. Allerede er et par av disse på vei i maskinen. Så må Mini bare lære at A: mat er godt, B: man må åpne munnen når det kommer mat og C: det nytter ikke å sutre når man har lært A, men at maten ikke kommer fordi man ikke har kontroll på B...

1 Kommentarer:

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]



<< Startsiden