Cruzidulls gale verden

lørdag, januar 01, 2011

Mørketid?

Whoa. I et innlegg fra i FJOR (!) lovet jeg å vise frem fartsstripene i dagslys. Det råder visst mørketid over deler av landet, men solen har snudd og disse bildene har ligget som utkast i bloggarkivet siden oktober...
Hadde jeg skullet velge fritt hadde jeg nok satset på store sjokkrosa plastknapper, men med tanke på mottaker slo det meg at dressen nok lettere gled på med Hello Kitty. Og jeg hadde rett. De fantastiske knappene er kjøpt her! (og de er som på bildet, to hull i knappene, ikke fire.)
Mønsteret er Nøstebarns heldress. Ser styggkjedelig ut i boken, men er lettstrikket og vanvittig god i bruk. Garnet er som vanlig her i huset Filcolanas New Zealand Lambs Wool fra 123knit. Jeg er fornøyd, de ansatte i barnehagen skryter, mens LilleCruz selv har hatt en ting å utsette på dressen; den er for varm... Hva kunne vel gledet en strikkemor mer i disse kalde vintermånedene?
Ja og så var det høstsettet til lillegullen da:
Viser det frem uten innhold, selv om eierinnen i 99 % av tiden er langt blidere enn det som fremgår på sneek a peak-en fra oktober. Djevellue og omslagsjakke, også fra nøstebarn, men garnet er et strømpegarn med bambus og ull i fra Tyrkia. Jeg var hele veien litt usikker på fargemixen, men syns resultsatet ble bra, og settet har blitt mye brukt. Prikken over ien er unektelig knytebåndene. Icords er usannsynlig kjedelig å strikke, men resultatet blir så pent at det er verdt det.

4 Kommentarer:

  • Ååååå!!!! stripedressen ble så utrooooolig kul!!!!! Og en kjempeskjønn mådell!!!!!! *smelt*
    Godt nytt år til deg og dine forresten!

    Etter Anonymous Frk.Badegakk, Klokken 9:39 p.m.  

  • Herlige og varme vinterplagg! Nydelig modell og flotte farger ;) Nøstebarndressen er suveren, og at den er varm er nok bare et ekstra kompliment....
    Godt nyttår til deg og dine!

    Etter Anonymous Elisabeth, Klokken 11:40 a.m.  

  • Kjekt at du blogger igjen. Og fine ullplagg til småjentene dine. :o)

    Etter Anonymous mimouna, Klokken 1:50 p.m.  

  • ... selv har jeg pledd nr to på pinnene. Hva har skjedd?

    Etter Anonymous Forhenværende fadder, Klokken 6:34 p.m.  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]



<< Startsiden