Cruzidulls gale verden

søndag, januar 16, 2011

Frem fra glemselen...

En stor konvolutt i postkassen her forleden rommet en lærebok for nybegynnere på saxofon. Avsender var en studiekamerat fra mange år tilbake og boken han hadde lånt dukket opp da han nå var i ferd med å flytte. Inspirert av helnoter og skalaøvelser kikket jeg inn på koffertloftet. Der, så vidt skimtbar i glemselens tåke, stod saxofonen jeg kjøpte på loppemarked da jeg fant et studentorkester i stedet for lesesalene ved det ærverdige juridiske fakultet.
Akkurat som jeg ikke husker å ha lånt bort boken kan jeg heller ikke huske når instrumentet sist var i bruk, men ettersom den var innsurret i glitter er det ting som tyder på at det må ha vært i forbindelse med en eller annen juletilstelning...
Mye vann har rent i havet siden den gang. Jeg ble aldri noen Jan Garbarek innimellom noter, pils og pensum, men litt satt fremdeles i fingrene da jeg fikk saxofonen til munnen. Jeg har kost meg en times tid med å friske opp gamle kunster og lurer på å la saxen få en litt mer fremtredende rolle i inventaret slik at den er lettere tilgjengelig om lysten skulle ta overhånd. Musikk er gøy! Og når LilleCruz med stort engasjement synger med på Tornerose, Bror bro brille og Fløy en liten blåfugl får mannen heller bære over med at hans kone overser et kryss eller to...

8 Kommentarer:

  • Så gøy! Jeg spilte saxofon på barneskolen - men de begrensede kunstene er nok glemt for lengst. Men musikk ER gøy! Lykke til med "støvtørkinga"=DDDD

    Etter Anonymous Frk.Badegakk, Klokken 12:14 p.m.  

  • Ikke verst! Klarinettundervisningen min har gått i glemmeboken, det er litt for dyrt å kjøpe sånn når den ikke er i bruk...

    Og diskusjonen går i vennekretsen om det er lurt å melde ungene på piano eller ikke; de som fikk undervisning hatet det , og vi som ikke fikk, er misunnelige på de som kan spille.

    Etter Blogger Monstermønster, Klokken 12:36 p.m.  

  • Så gøy! Jeg har alltid hatt lyst å spille sax, men det har aldri blitt noe av... kanskje et forsett for 2011?

    Monstermønster: Jeg spiller piano, har gjort det så lenge jeg kan huske og har alltid elsket det! Men når jeg ble eldre og heller ville spille gitar, så fikk jeg lov til det også :D

    Nå skal det sies at pappa er musiker og jeg fikk mitt første keyboard i 4-årsgave, så han betalte gladelig timer i alle slags instrumenter om jeg ville *ler*

    Etter Blogger Unknown, Klokken 7:22 p.m.  

  • Kult med saksofon! Forresten så ligger Sølvberget galleri i andre etasje, vis a vis biblioteket =) godt dere koste dere på Barnemuseet.

    Etter Blogger frksnupp, Klokken 11:46 p.m.  

  • Moro! Sax erett kult instrument, så bare fortsett å øve du, :)

    Etter Blogger IngerLise, Klokken 11:53 a.m.  

  • Pytt om du glemmer et #..
    Gøy er det lell! Kos deg!

    Etter Blogger Moan, Klokken 5:33 p.m.  

  • Hoho, klarinett er vel det vi IKKE har i husstanden. Det teller et trommesett, et trøorgel, en fiolin, et piano, et eletrisk piano, to gitarer og en bass. Og en ødelagt saksofon. Og et lydstudio. Så ungene har nok ikke noe valg her i huset, hehe, kun HVA slags instrument.

    Etter Blogger Monstermønster, Klokken 6:05 p.m.  

  • Og et et ødelagt munnspill! Brunost og munnspill er en dårlig ide.

    Etter Blogger Monstermønster, Klokken 6:05 p.m.  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]



<< Startsiden