Cruzidulls gale verden

lørdag, januar 08, 2011

A change of heart

I går ble tråder festet og strykejernet (mitt NYE julegavestrykejern - juhu!) funnet frem og luen er erklært ferdig. Hadde jeg kunnet velge på øverste hylle ville jeg nok hatt en mørk bunnfarge. Dessverre var butikken rimelig utplukket og jeg hadde slettes ikke tålmodighet til å vente noen dager til på nye forsyninger. Så når man ikke plukker øverst, men i de hyllene som er får man ta garn det er nok av. Som lys lilla. Og rosa. Nå ser kanskje den observante at det ikke er rosa i denne luen selv om jeg kjøpte ett nøste som jeg også viste i forrige innlegg. Likevel, da jeg kom til omgangen jeg skulle begynne på dette ble jeg bare ikke fortrolig med fargen og byttet til en skarpere farge av lilla. For se, da jeg stod der i butikken og kikket i utplukkede hyller fant butikkinnehaveren frem to enslige nøster lilla, og nettopp fordi de var enslige, og kanskje fordi jeg egentlig ville hatt to mørke i samme nyanse så FIKK jeg dem og hadde følgelig ett å velge i!
Så da håper jeg luen tilfredsstiller kravene, i alle fall til nyanser av lilla. Om luen også vil få den ønskede foryngende effekt gjenstår å se, men for sikkerhets skyld ble den overlevert i lag med et stykke barnesepe.
Så var planen videre å utelukkende strikke fra lageret, men så har det sneket seg inn to luebestillinger til så da må jeg vel ned etter mer garn da? Og så var det dette enslige rosa nøstet som vel burde hatt en kamerat eller to for å kunne leve ut sitt potensiale og med dette ser det jammen ut til at mitt nyttårsforsett (nesten bare bruke garn fra lager) går 'lukt åt skogen' bare et par dager inn i det nye året...
(NB til deg som vil strikke din egen lue: Strikker du i freestyle som i oppskriften holder det med ett nøste av hver farge, men når du må bruke alfa som meg har det kortere løpemeter slik at en trenger to nøster av bunnfargen.)

5 Kommentarer:

  • Ikke dumt! Lua ble fin, den!

    Etter Blogger Moan, Klokken 9:02 a.m.  

  • Så flott lua ble!

    Etter Blogger Unknown, Klokken 10:32 a.m.  

  • tjihi...den siste kommentaren der passer til meg, siden jeg skal kjøpe Alfa trallala... innskrenkinger på garnkjøp medfører bare mer garnkjøp har jeg funnet ut :) Men lua di er superfiiin, og det er modellen også :)

    Etter Blogger AnitaK, Klokken 12:25 p.m.  

  • Den ble kjempefin! Frister å strikke lue i bare lilla :)

    Etter Anonymous Elisabeth, Klokken 7:07 p.m.  

  • Så fin, fargen er kjempe flott.

    Etter Blogger Lene, Klokken 10:01 a.m.  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]



<< Startsiden