Cruzidulls gale verden

onsdag, januar 05, 2011

Advarsel: Uforbeholdent skryt av meg selv!

Det tok 'bare' halvannet år og mange tenners gnissel, men jammen ble den ikke ferdig til sist:
Sånn utenom lang strikke- (og ligge-) tid var det ikke helt problemfritt å få den ferdig. Jeg gikk nemlig tom for mørkebrun underveis. Siden jeg hadde brukt så vanvittig med tid var selvfølgelig den innfangingen utsolgt fra butikken jeg kjøpte garnet og nyansen i brunfargene på garnet i alle de butikkene jeg var innom var helt og tydelig forskjellig i fra den jeg trengte. Takk til Margot som på mirakuløst vis klarte å trylle frem en vennlig sjel (Eeeek, jeg har glemt navnet) som hadde to riktige nøster liggende, og en stund etter dumpet de ned i posten. Takk, tusen takk! Da var det bare litt øverst på ermene som gjenstod, men så oppdaget jeg en liten feil som medførte at en halv runde måtte rekkes opp, og den lille tuen var nok til å velte lasset i lange tider.
Kofter er dessverre ikke ferdige bare når mønsteret er strikket ut. Presse, sy med maskin og klippe var ikke så store problemet (annet enn frykten for å klippe feil etter så lang tids arbeid), men feste tråder, montere ermer, strikke og sy i belegg, det er tilstrekkelige mengder håndsøm til at koften fikk seg en ny liten hvilestund i kurven. Noen (...) hadde vel mistet troen på at denne skulle bli ferdig, men av og til kan selv jeg overraske og etter mange tenners gnissel og nålestikk i fingrene kan jeg endelig få presentere en ferdig kofte.
Fy flate så stolt jeg er, men jeg kan nok garantere at dette blir siste kofte i sisu.
...
Neste blir i smart.
Og jeg har de perfekte knappene.

To be continued...

12 Kommentarer:

  • Rålekker kofte altså! Og fargene er helt etter min smak, ville valgt omtrent de samme selv :) Sisu er jo litt tynt når man skal strikke kofte så jeg må berømme deg for motet ditt. Regner med at dette blir et koseplagg som du kommer til å elske!

    Etter Anonymous Elisabeth, Klokken 2:36 p.m.  

  • Utrolig stilig! Jeg er litt små(ok, veldig)misunnelig på de som har strikket noe slikt til seg selv. Redd for at det vil bli liggende vesentlig lengre i kurven enn din har gjort.

    Applaus til deg!

    Etter Blogger Sysleglad, Klokken 8:04 p.m.  

  • Hei!
    Denne skal du være STOLT av for kjempefin ble den! Verdt alt arbeidet!

    Etter Blogger Grannylovestoknit, Klokken 8:53 p.m.  

  • Det var mormor fra Ulefoss, på hobbyboden som hjalp.

    http://forum.hobbyboden.com/showthread.php?t=56269&highlight=sisu

    Den ble nydelig!!

    Etter Blogger Virtuella aka. Margot Viste, Klokken 10:55 p.m.  

  • For en flott måte å starte det nye året på :) Gratulere så mye med RÅLEKKER kofte. Og så i sisu! ikk! Tynt garn, tynne pinner.... desto mer imponert :oD
    Et lite tips kan være i feste tråder underveis...strikke dem inn, slik at når du komme til monteringen så har du minst mulig løse "strikketråder", da blir monteringen "litt" mindre overveldende...
    Virkelig, virkelig flott :)

    Etter Blogger Hanne-Kristine, Klokken 8:09 a.m.  

  • Kjempefin! Så flink du er!

    Etter Anonymous Høga Nord, Klokken 8:31 a.m.  

  • Så fin den var :D Fana kofta er så lekker. Har lenge hatt lyst på en selv, men så er det å bestemme seg for farge da. Brun var jo kjempe fint. Gratulerer med ferdig prosjekt, du har all grunn til å væe stolt :)

    Etter Blogger Hanne, Klokken 10:35 a.m.  

  • Sååå fin kofta di ble. Jammen godt jeg kunne hjelpe deg da du gikk tom for garn:))

    Etter Anonymous Mormor, Klokken 10:36 a.m.  

  • Imponerende med et så stort plagg i det tynne garnet! Men bra du fikk den ferdig, for den ble rååååålekker!!
    Jeg synes det er så fint med de tradisjonelle mønstrene i litt utradisjonelle farger.

    Etter Blogger Bergir, Klokken 9:11 p.m.  

  • Denne holder jeg på med i gul og rødlilla. Fanakofta blir bare enda sprekere i utradisjonelle farger, og du har valgt en ekstremt lekkert kombo. Hadde det vært meg, så hadde jeg aldri tatt den av meg- selv ikke i dusjen ( for å ta i litt...) Ha en flott helg!

    Etter Blogger Fidus, Klokken 11:12 a.m.  

  • Jakka di ble kjempelekker! Og du BØr være fornøyd med innsatsen! Knallfin!!!!

    Etter Anonymous Frk.Badegakk, Klokken 12:31 a.m.  

  • Den var nydelig! Herlige farger!

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 8:22 a.m.  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]



<< Startsiden