Cruzidulls gale verden

fredag, januar 14, 2011

Forsetter!

Nyttårsfeiringen kommer på avstand, rutiner og hverdager faller på plass og det er kanskje på tide å se litt på hvilke forsetter for det nye året som er realistisk gjennomførbare.
Første forsettet mitt, som nevnt tidligere; er å redusere tonnansen. Klarer jeg 5 kg i år? Det burde vel være et oppnåelig mål?
Før jul slo mannen til på et kanontilbud på spinningsykkel vi praktisk talt snublet over ved en tilfeldighet. (Egentlig kjøpte vi den sammen, men så lenge mannen tror det var han drypper det goder på meg). Min største utfordring er likevel å begrense inntaket. Eller snarere innkjøpene, for mitt forsett dreier seg ikke om fett, men fiber og en kjapp hoderegning basert på at de gjengse garnnøster veier 50 g gir meg 100 stykk. Strikke 100 nøster i løpet av 2011? Det MÅ være realistisk.
Som en naturlig følge av første forsett blir forsett nr 2 å føre regnskap. For å gjøre det enkelt for meg selv lever jeg i lykkelig uvitenhet om hva jeg pr. dags dato har stuet vekk i kriker og kroker og noterer kun det som kommer INN i huset og hva som brukes. Måloppnåelse er først når jeg har brukt 5 kg MER enn det jeg eventuelt drar inn.
Forsett tre er å fullføre DUSS 2011. Forkortelsen mener jeg å skjule 'De Uformelle SokkeStrikkere', hvor målet i løpet av året er å strikke 12 par sokker med et nytt mønster hver måned. Halvveis i måneden har jeg enda ikke så mye som funnet frem garn til januar, men jeg vet hvor det er, noe som må kalles en grei start (så godt som jeg tross alt har gjemt mitt garn for mannens kritiske blikk).
I løpet av året har jeg også ønske om å strikke en kofte til LilleCruz og flere raggsokker til familien, men de ønskene kvalifiserer ikke i mine øyne til forsetter. Når det gjelder spinningsykkelen duger den utmerket til stativ for strikkekurv og prosjekter når jeg ser på tv, og mens vi fortsatt er inne på det noen vil kalle total fornektelse og andre livets harde realiteter tror jeg jeg vil fortsette å lyve fra meg et år i bloggingressen min en stund til...
Ehem.

5 Kommentarer:

  • Fine forsett du har! Jeg har også den 5kg regelen. Jeg har ikke kommet veldig langt enda, men litt. Vi skal klare dette, Cruz!

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 3:52 p.m.  

  • Et overkommelig mål, så lenge det ikke drypper for mye inn... :-)

    Etter Blogger Moan, Klokken 4:30 p.m.  

  • To nøster i uka høres ikke uoverkommelig ut, og det beste er at du da må bevilge deg en del strikketid. :D

    Riktig godt nytt strikkeår!

    Etter Blogger Guro, Klokken 4:31 p.m.  

  • Fine forsetter! Dette klarer du fint :)

    Etter Blogger IngerLise, Klokken 6:50 p.m.  

  • Så flink du har vært til å sette deg mål! Og ja, som Guro sier, to nøster i uka burde ikke være uoverkommelig=D

    Etter Anonymous Frk.Badegakk, Klokken 12:10 p.m.  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]



<< Startsiden