Cruzidulls gale verden

torsdag, januar 20, 2011

Klippe, klippe sa kjerringa mot strømmen...

Som storfan av Asbjørnsen og Moe syns jeg å huske et eventyr om kjerringa mot strømmen som ville klippe åkeren fremfor å skjære. Mannen ble så irritert på sin vrange kone at han druknet henne i elven. Som tittelen så viselig refererer til ble hun funnet oppstrøms og det ble vel sagt noe om at hun var tro med sin natur også etter sin død. Eventyret fremstiller vel ikke dette egenrådige kvinnemennesket så rosenrødt, og det sier ingen ting om hvordan det gikk med den forbryterske mannen (eller kanskje jeg bare ikke husker den biten?), men i dag vil jeg hevde at det er et kompliment å være 'kjerringa mot strømmen'.
På siden av dette er det ikke uvanlig på noen måte å strikke rundt for så å klippe til knappestolpe. Ikke uvanlig nei, men å sette saksen i noe du har brukt timer på å fremstille er definitivt skummelt.
Genseren mangler knapper, men er ellers ferdig. Planen var en body, men jeg gikk tom for garn og plages uansett ikke nevneverdig av det. Link kommer sammen med skrytebilde, så er det bare å krysse fingrene for at jeg får sydd i disse knappene før sommeren er over oss for fullt. Alpakka er deilig, men kanskje ikke i midten av juli...

6 Kommentarer:

  • Klippet i går opp til knappestolper på heldressen jeg driver og tuller med, og det er litt svett å klippe en måneds arbeid... Men ørti omganger vrangt frister lite.

    Etter Blogger Monstermønster, Klokken 11:26 a.m.  

  • Så lekker den er med vrangbord helt opp til salen og på armene. Har ikkje sett den strikket slik før....

    Absolutt lekker :)
    Lykke til med knappene, du vett ! det tar ikkje lange tiden....bare ein komme igang!hahaha det kan eg sei....babyjakken til min yngste skulle vært klippet i for 4 år siden... blogget den i dag :oD

    Etter Blogger Hanne-Kristine, Klokken 12:00 p.m.  

  • Det er alltid like spennande. Eg har ein stjernejakke der eg skal sy og klippe opp til knappestolpen i dag. Eit arbeid som ofte vert utsatt. ;) Gensaren vert nydeleg! Blir spennande å sjå den ferdig. Lykke til.

    Etter Blogger Fru Keilegavlen, Klokken 4:04 p.m.  

  • Så flott egnser, lykke til med klippingen.

    Etter Blogger Lene, Klokken 4:42 p.m.  

  • Kjempefin! Her er en utfordring til deg: Klipp og sy innen torsdag, så vi kan beundre vidunderet ikledt herligheten =) og ja, vafler er nok den nye vinen.

    Etter Blogger frksnupp, Klokken 10:18 p.m.  

  • Vin er kanskje den nye vaffelen da?

    Etter Blogger frksnupp, Klokken 9:45 a.m.  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]



<< Startsiden