Cruzidulls gale verden

onsdag, januar 26, 2011

En hårete klassiker

Så har den altså vært ferdig en stund. Både tulla som allerede før jeg fikk sukk for meg passerte 6 måneder og genseren som jeg satte saksen i sist uke. Mønsteret heter "Den lille klassiker" og er egentlig en body i størrelse 0 - 3 mnd. Jeg kastet meg ut i mønstermodifisering, men ikke mer enn at jeg brukte tykkere pinner og annet garn, dvs 3 - 3,5 og Sandnes Alpakka, og ja selvfølgelig, at det ble en genser og ikke noen body.
Alpakka er glatt og lunefullt når man skal klippe. Ikke er det takknemlig å sy i heller, men resultatet blir åh så mykt og deilig. Og hårete. Og varmt.
Min beskjedne modifisering ble bra etter mitt skjønn, men skulle jeg laget en ny ville jeg nok droppet klippekanten og felt litt færre masker på ermene. Genseren passer nå, men ikke lenge til og det er egentlig greit for når man trenger alpakka i Sandnes i juni... da flytter jeg!

8 Kommentarer:

  • Hellandussen så nuuudelig!

    Etter Blogger Virtuella aka. Margot Viste, Klokken 1:38 p.m.  

  • Ikke sæææærlig skjønn modell det der da!!!!!=D Knusedeilig!!!!! Ja og bodyen var selvsagt fin den og;)

    Håper du får en strålende og kreativ dag!

    Forresten: Digger eskene fra kunnskapsforlaget under her!

    Etter Anonymous Frk.Badegakk, Klokken 1:53 p.m.  

  • Det var jo riktig så vellykkede modifikasjoner, genseren ser kjempefin ut (og det hjelper jo på når man har så søt modell som skal bruke den) :)

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 2:44 p.m.  

  • Denne ble veldig flott! Herlig modell også!

    Etter Blogger Hildegunn, Klokken 4:47 p.m.  

  • Så fin den ble! Flink!

    Etter Blogger frksnupp, Klokken 8:30 p.m.  

  • Å så søt en liten med bollekinn!!! Genseren var også veldig fin da;-) Jeg sitter her og strikker en barnemarius i litt for tykt og litt for stikkete garn....

    Etter Blogger Knitgirl, Klokken 9:15 a.m.  

  • Så fiiin! Og ei utrolig blid og søt modell!

    Etter Blogger Grannylovestoknit, Klokken 6:07 p.m.  

  • Nydelig Marius! Alpakka er varmt og hårete, men lekkert ;) Sjarmerende frøken også... God helg!

    Etter Anonymous Elisabeth, Klokken 5:24 p.m.  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]



<< Startsiden