Cruzidulls gale verden

onsdag, september 16, 2009

Som julekvelden på kjærringa.

Under lørdagens handletur i Stavanger ble jeg vitne til at min venninne handlet inn en haug med julegaver. Hun fortalte at hun allerede var godt i gang med juleinnkjøp og gledet seg til desember fordi hun da allerede ville være ferdig med det mest belastende, slippe å få store utlegg fra konto på en måned og bare kunne kose seg med pynting og mindre innkjøp mens hun observerte stressede mennesker spisse albuer til bruk i butikker og kjøpesentre. Allerede da kjente jeg et sug i magen. Planen i fjor var at i år, da skulle jeg gjerne strikke alle julegavene (eller de langt fleste i alle fall) og jeg skulle selvfølgelig starte tidlig. Nå har vi kommet til medio september, det tyter ut babyer i alle retninger og jeg har hauger med påbegynte og/eller planlagte prosjekter, strikkelysten er totalt forsvunnet og ikke en eneste julegave i sikte. I år heller.
Årets julehit; en dobbelcd med kjærlighetssanger av Elton Johan
På radioen i dag sa de at det var 3 måneder og 6 dager til jul. Jeg har tatt meg sammen og gjort én ting, jeg har skrevet en liste! Lister er kanskje ikke løsningen på alle problemer, men min liste inneholder navnet på alle som vi skal gi julepresanger til i år, og selv om jeg vet at den tøffeste biten er å fylle hele denne listen med ting og idéer så føltes det godt å få gjort.En som tydeligvis har kommet betraktelig lenger er Brit. Jeg snublet tilfeldigvis over hennes blogg og likte veldig godt det jeg så. Ikke bare står hun på med en imponerende egeninnsats for å bekjempe et problem som mange sliter med, men hun har overskudd og energi til hverdagen, og jeg må bare konstatere at det er beundringsverdig at i tillegg til å lage julekalender til mann og seks barn (i september) har hun laget én ekstra som i alle fall JEG drømmer om å kunne glede meg over hver dag i desember. Åh hvor gjerne jeg skulle vunnet her, det hadde vært noe annet det enn en tikroners sjokoladekalender i fra Rema som jeg ender opp med hvert år uansett…
Frekt og freidig har jeg lånt bildet fra Brit, håper det er greit.
DRØMMEKALENDER:

Ikke fritt for at jeg får litt ekstra sug i magen når jeg ser på kalenderen. Du kan faktisk være med i trekningen du og om du skriver en kommentar i innlegget hennes her! Uansett er bloggen hennes absoludt verdt å lese!

Fordi dette innlegget til dels handler om supermammar (meg selv inkludert i flg. LilleCruzen) passer det godt å avslutte med denne teksten:
Jeg var ute og gikk med min 4 år gamle datter. Hun plukket opp noe opp fra bakken og puttet det i munnen. Jeg tok det fra henne og sa til henne at det fikk hun ikke lov til. ”Hvorfor det?”, spurte hun. ”Fordi den har ligget på bakken og du vet ikke hvor den har vært, den er skitten og kan være full av bakterier”. Da ser hun opp på meg og sier full av beundring ”Mamma, hvordan vet du alt dette?” Jeg var nødt til å tenke raskt. ”Alle mammaer vet sånt, det er en del av mammatesten. Det er sånne ting vi må vite ellers blir vi ikke mammaer.” Vi gikk videre en stund og min datter var stille i 2 - 3 minutter før hun plutselig utbrøt; ”Nå forstår jeg!!! Hvis man ikke klarer testen da blir man pappa!
Akkurat
Mamma er best!

GOD HELG!

4 Kommentarer:

  • Jeg har også planer om å bli ferdig med julegavene i god tid,men desember kommer og jeg har mange gaver igjen.har samme planer om kalenderne til ungene ,men bommer der også (hi-hi)Ønsker deg en riktig god helg.

    Etter Anonymous Tutten, Klokken 12:24 p.m.  

  • Hups, SÅ SUPER er jeg ikke at jeg er FERDIG med alle kalenderen til barna mine. Men planene har startet, har jo begynnt å handlet inn. Jeg er nok som mange andre som sitter inntullet i en haug med små gaver 30,november og pakker for livet for å bli ferdig. I fjor gjorde jeg en vrim kjøpet en stor rød eske på Ikea, skrev navnet på eska og ha en og en pakke ned i den for hver dag, fungerte veldig bra det også:) Takker for alle gode kommentarer både på bloggen og ikke minst her. Blir nesten litt brydd æ...) ; men nest glad:)
    HA en deilig lørdag Cruzidull!!

    Etter Blogger Brit Strikkenerd, Klokken 8:31 a.m.  

  • Hei igjen cruzidull. Artig at du samlet på solsikkeservice. Hvis meg gjerne bilde på bloggen så jeg får se det hele. Jeg fant bare de to fatene denne gangen og de bare lyste mot meg og gjorde meg glad. Å spise frokost av slike solsikkefat må jo gjøre starten på dagen god:)

    Etter Blogger Brit Strikkenerd, Klokken 10:00 p.m.  

  • Altfor lenge siden du skrev noe....

    Etter Blogger Kathrine, Klokken 9:33 p.m.  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]



<< Startsiden