Cruzidulls gale verden

onsdag, november 01, 2006

Nei, nå blir jeg sint.

Nå skal det visst bli ulovlig å sykle på fortau med mindre man er 10-12 år.
Sikkert et greit forslag i utgangspunktet, hadde det bare vært noe godt alternativ!

Jeg sykler, og liker godt sykkelen min. Samboeren min sier jeg må sykle i veien, han gjør det, men selv blir jeg livredd hver gang bilistene dundrer forbi med millimeters klaring. Liker ikke å sykle helt ute på kanten heller, for der er det gjerne mye grus og rask som gjør at det er skummelt å bremse. Ikke suser jeg bortover veien heller, jeg sykler som regel i et rolig og bedagelig tempo. En av de siste gangene jeg virkelig forsøkte å sykle i veien, var ned mot Danmarksplass i Bergen, og da hadde jeg den "hyggelige opplevelsen" at en drosje prøvde å skvise meg inn mot siden av en buss som beleilig nok akkurat da ville ut av holdeplassen. Jeg var mildt sagt livredd! Og jeg lover, det var kun snakk om minimal mulighet for å klemme seg ut av den situasjonen.

Kjørelæreren min sa en gang at "Syklister, de skal betraktes som ELG i trafikken. TOTALT UBEREGNELIGE!". Det er mulig det, men noen av oss holder faktisk et rolig tempo, tar hensyn til fotgjengere og stopper for rødt lys.

Skjerpings, dere mongo såkalte bedrevitere. Dere begynner i gal ende. Skaff meg et reelt alternativ, FØRST DA vil jeg komme meg ned fra fortauet!

1 Kommentarer:

  • Hadde alle syklister syklet så pent som du sier du gjør, hadde det nok ikke vært et problem. MEN, det er faktisk ganske mange sprø syklister i Bergen sentrum. Som fotgjenger og med god hukommelse fra jeg jobbet i sentrum, syns jeg det er bra at syklistene ikke skal få lov å sykle på fortauet! Om det blir overholdt er jeg en annen sak.... Men, jeg forstår ditt problem også, jeg hadde ALDRI turd å sykle i trafikkerte bygater!!!

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 9:55 a.m.  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]



<< Startsiden