Cruzidulls gale verden

søndag, oktober 29, 2006

Tidenes klisje?

Jeg driver med akvarier, typen har ikke peiling. Ikke enda i alle fall, men jeg merker jo at interessen stiger!

Venner av typen har imidlertid fått med seg at han har blitt pådyttet noen liter vann og kom med en presang de mente måtte passe:
Om det kanskje ikke er tidenes klisje er det i alle fall en av de største akvarieklisjeer.

Så kommer mitt problem: Typen er i fyr og flamme og vil ha denne plastbiten i ett av karene. Jeg har så langt hindret ham de TRE gangene jeg tok ham i forsøket på å sette det i lillekaret i smug!
Skuta hadde KANSKJE vært akseptabel i en 45 liter hvor den hadde vært dominerende dekor, noen planter i bakgrunnen og en stim eller to med små tetraer. Kanksje.

Lillekaret mitt er på 250 liter, altså 1 m *0,50 * 0,50 og huser p.t. tre gullfisk og en koi. (Vet det ikke er så lekkert satt opp enda...) Slik ville proposjenene nesten blitt i dette karet. Nesten fordi skuta står FORAN, og dermed virker litt større enn den er...Det ser jo IKKE bra ut. Nei og atter nei. Bare tanken på å putte skuta i storekaret (se nedenfor) får det til å vrenge seg i magen, så skriver ikke mer om det...

Er jeg hard? Slem? Ufølsom?

Problemet er jo endatil at skute ikke er min men hans, så kan jo ikke bytte den heller? Den er sikkert verdt noen poser med mygglarver... (yummi)

Til opplysning, jeg er ikke bare hard fordi jeg syns skuta er en klisje, men fordi jeg er redd den kan være malt med maling som etter en tid kan frigjøre farlige kjemikalier i vannet. Dette til tross for at den er kjøpt i en akvarieforretning.

Om han likevel insisterer hardt på at han skal ha den, vel. Da får jeg trumfe gjennom at vi må ha et nytt LITE kar hvor den vil være mere passende. Må jo snu situasjonen litt til min egen fordel, ikke sant?

1 Kommentarer:

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]



<< Startsiden