Cruzidulls gale verden

tirsdag, november 14, 2006

En (våt) drøm i oppfyllelse

Etter mange år på ønskeliste har jeg nå ENDELIG kjøpt meg et UV-filter. Har kjøpt et som egentlig er ment til bruk i dam, så det er ikke fare for at det skal være for lite til 720en. Imidlertid vil jeg ikke koble det på hovedfilteret til karet, men til en Maxijet slik at det kan benyttes i flere kar om det skulle være behov. Det oppsto et lit uventet problem, utblåsningen på maxijeten er temmelig liten, mens innsuget på UV-filteret er enormt.
Å koble disse sammen med en slange var planen min, og som alltid når jeg har en plan går jeg til Claes Ohlsen. Den første jeg fikk kontakt med nedverdiget seg så vidt til å si han kunne hjelpe meg, men gadd ikke se opp fra sine "uhyre viktige papirer" for å se hva jeg trengte hjelp til. Da han innså at han like vel ikke ble kvitt meg viste han meg bort til noen andre. Jeg er bestemt på å få til de tingene jeg setter meg fore, om ikke med en gang så skal det i alle fall skje. De to, antakelig meget fantasiløse menn, jeg ble vist videre til mente det var UMULIG å få koblet de to ulike dimensjonene sammen. Ganske irritert over slett og nedlatende kundebehandling forlot jeg butikken. I stedet for å gi opp dro jeg videre til Biltema, og lusket litt rundt blant hyllene der før en ung mann kom opp til meg og lurte på om jeg trengte hjelp. Ja, sa jeg, her skal du se... Den unge mannen og jeg kikket litt i hyllene og det var tydelig at han gjerne ville finne på en løsning. Vent litt, sa han etter en stund, jeg ringer på en kollega, han er litt av en McGyver. Som sagt så gjort og ikke lenge etter sto jeg inne på verkstedet til Biltema med ikke mindre enn tre ansatte som spekulerte på den beste måten å løse problemet på. UMULIG?
Ikke bare det, jeg ønsket meg én del som kun var i sett med masse deler som jeg ikke hadde bruk for, og søren meg løste ikke disse sjarmerende unge mennen det også!
Skal jeg velge mellom Claes Ohlsen og Biltema blir det helt klart Biltema som går av med seieren!

Her er uvefilteret i sving. Pass på øynene, den pæren kan ødelegge synet.
Hva et UV-filter gjør? Strålingen fra lampen ødelegger DNA og forplantningsevne til flytende organismer i vannet. Du vil tydelig se at vannet er helt klart, men det du ikke ser er nesten bedre: Ingen svevealger, ingen infusioer, ingen bakterier etc. etc.
Godt kjøp, ja!

1 Kommentarer:

  • Sitter her og flirer høyt for meg selv, for ved første øyekast så trodde jeg uv-filteret var et "forstøverapparat" - sånn som astmapasienter tar medisin igjennom! hihihi :-)

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 11:34 a.m.  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]



<< Startsiden