Cruzidulls gale verden

tirsdag, november 14, 2006

Akvarienytt

Noen som vet hva dette er for en skjønnhet?
Uansett hva det er er de umulige å få tatt et skikkelig bilde av! Har ni av dem, og det er tydelig at det er en stimfisk. Trodde først det var svanebarber, men de ble kjøpt som Diamond Shark (Labeo sp.) og etter som jeg nå har konstatert at de har både bart og skjegg er det tydeligvis en Labeo. All info om denne fisken er av interesse.

Ellers snek glødebåndstetraene seg til et festmåltid for ikke så lenge siden, men scalareparet gir ikke opp og gjorde for to dager siden et nytt forsøk på å stifte familie. Mor skimtes i hjørnet, mens far står og banker i ruta for å jolde meg unna.
For de som måtte lure bruker jeg ikke bøtter ved vannbytte, men slange så vannet går rett i sluket og så fyller jeg direkte fra springen. Genialt enkelt. Imidlertid følger jeg ikke særlig med, noe som medførte en for tidlig bortgang for denne lille stakkaren. Joda, han levde da bildet ble tatt, men desverre fikk jeg han ikke ut så lett som jeg hadde ønsket.
Kroppsformen på Loricariidaer indikerer at de i utgangspunktet lever i områder med sterk strøm. Denne lille ancistrusen er født i akvarie, men når vannet fylles på full guffe så steinspruten står kommer han alltid snikende over glasset for å være i begivenhetens sentrum.

2 Kommentarer:

  • Her var det mange fine fisker! :)

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 12:17 p.m.  

  • Så flotte'haiene' dine er, skjønner godt at du bare måtte ha dem! Artig å få oppdatering på scalarene også. Skjønner ikke at de gidder å fortsette med egglegginga si, tror det må være åttende gangen (som vi vet om) at eggene ender som snop for de andre...

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 7:22 p.m.  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]



<< Startsiden