Cruzidulls gale verden

onsdag, september 13, 2006

Det blir septembersokker på meg og...

...pakkingen derimot går det dårlig med.

Har i dag demontert og solgt den fantastiske katte- (les: hunde-) gården jeg til nå har hatt rundt stuevinduene. Det var deilig å kunne lufte og la pusen nyte litt natur, UTEN at hun skulle vandre freidig inn til naboen som i to perioder nå har hatt baby...
Ser ikke ut til at pus er lei for at gården er borte, i kveld har hun nemlig vandret uhindret ute i timesvis! Åh, for en frihet!Selv skulle jeg egentlig på konsert, men begynner å bli alvorlig forkjølet med øreverk og det hele og det har jeg rett og slett ikke tid til! (Eeek, rekker jo knapt å få ferdig alt til seminaret på mandag!)
Har avskåret meg fra alt sosialt liv i ettermiddag og blitt inne på sofaen. Kanskje ingen bombe at jeg også har STRIKKET?Mønsteret på septembersokken er "tå opp", dvs at sokken strikkes i motsatt retning enn jeg er vant med. Plundret litt da jeg forsøkte med tynt garn og tynne pinner, men med supersokkegarn og pinne 4,5 går det fort og NESTEN helt greit... Ser da jeg la opp til sokk nr. to at jeg har striket litt galt på tå nr. 1, men dette er neppe noe som vil være plagsomt, sjenerende eller spesielt merkbart.
Fordelen med disse sokkene er at man kan strikke fra begge ender av garnet og faktisk strikke til det er helt tomt UTEN å riskere at sokken ikke blir ferdig samtidig som du heller ikke risikerer å bli sittende igjen med et lite nøste som ikke er brukandes til noe, men som du heller ikke har hjerte til å kaste...
Dette er jo selvfølgelig pluss, men tror nok likevel jeg foretrekker den vanligste måten å strikke sokker på...

Desverre går det litt langsomt med genseren min, men det kan jo også skyldes at jeg ikke strikker noe på den om dagen. Det har imidlertid ikke stått HELT stille siden sitst publiserte bilde, så kanskje egentlig mest for egen motivasjons skyld viser jeg den frem på nytt:I samme anlednig vil jeg skryte uhemmet av de flotte maskemarkørene jeg fikk kjøpe av Skaubytrollet. Etter å ha tatt disse i bruk skjønner jeg ikke hvordan jeg tidligere klarte meg uten? Ikke bare er de praktiske, jeg som elsker blått og elsker stjerner, jeg syns de er svært pene og! Takk for en hyggelig handel!

2 Kommentarer:

  • Ønsker deg god bedring. Liker veldig godt å følge med i bloggen din. Det skjer jo så mye spennende her hele tiden! Den genseren blir kjempefin. Stå på!

    Etter Blogger TBLS, Klokken 10:00 a.m.  

  • Aha... den där hundgården borde man ha haft ja... hm, har bara hundnät, och blir det då valpfödsel i slutet av sept så behöver vi nog något liknande framöver ja... Hundnät blir så besvärligt att bygga med, hm... Undrar varför det ligger här under altanen??? För vi byggde ju ingen hundgård sist vi hade hund... hrm, har ju ingen än heller... beror ju på hur många valpar det blir hos dottern i Kiruna, 1367km härifrån, suck... Dottern ska ha en tik, och vi ska ha en tik... hm, sist fick hon tre valpar... hur många nu?? och hur många tikar??? jajaja, vi får väl avvakta och se vad det blir... Ras??? Hrm, Alaskan Husky och Samojed... hm, kan det ge ulltuss, hihihi... slutresultatet av det?? Alaskan Husky ändå, ;)
    Må så gott... värmländska på bloggtur.. kramis, ev blivande hundägare... och katt först, :)
    Sjöbackas blogg

    Etter Blogger Bim, Klokken 3:28 p.m.  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]



<< Startsiden