Cruzidulls gale verden

onsdag, august 30, 2006

Hvor mange politimenn må til for å bytte en lyspære?

Jeg kjører scooter...
For to dager siden ble jeg stoppet i politikontroll rett ved der jeg bor fordi frontlykten var mørk. Ups. Vel, siden jeg bodde så i umidelbar nærhet av kotrollen OG hadde en ekstra lyspære hjemme så skulle jeg få slippe gebyr om jeg kjørte hjem og skiftet pære. Haldigvis hadde jeg relativt god tid til jeg skulle på kurs, så da var det bare frem med verktøykassa og begynne å skru:

Imidlertid, uansett hvor mye jeg prøvde fikk jeg ikke av dekslet foran lykten. KLIN UMULIG!
Jeg kjente panikken bre seg i kroppen, for vel hadde jeg ikke umulig dårlig tid, men å slite en halvtime med å få av et plastdeksel føltes temmelig bortkastet. Jeg ringte en kompis jeg vet har greie på slikt. Han var på jobb, men rådet meg til å snakke med politiet om kanskje de kunne hjelpe meg.
Turte jo, av åpenbare grunner, ikke kjøre opp til politiet igjen, men kontrollen var jo like rundt hjørnet, så labbet opp . Selvfølgelig skulle han jeg snakket med forsøke å hjelpe! Jeg kunne kjøre opp, men måtte være forsiktig, for bilene ville jo ikke se meg når jeg ikke hadde lykt (kl 10 på formiddagen!...)

Og han til å sku:
Vi fikk av dekslet til slutt, men den lyspæren satt jo som SVEISET FAST!
Politimann nr. 2 iler til:
Selv med hjelp fra to politimenn ville ikke pæren rikke seg... Trafikkontroll kan umulig være særlig spennende, for like etter la de ned hele og politimann nr. 3 kom til unsettning:

Pæren var løs i sokkelen, men hadde virkelig korridert, så de måtte knuse glassset i en beslagspose før de forsøkte å skru direkte med tang i støpslet. Den pæren satt fortsatt BOM FAST. Disse kjekke unge mennene beyttet sin politimyndighet og stoppet tre malebiler for å spørre om de hadde rustfjerner. Ikke noe resultat, men da en av politimennene løp ned på byggeplassen like ved kom han tilbake med en stor sprayboks. Etter en god dusj på sokkelen og litt maktutøvelse slapp sokkelen endelig taket! Fantastisk! Vi satte i den nye pæren og forventet magi, men ingen ting... Her var det tydeligvis mere som var galt.
Jeg skulle nå en gang få lov til å kjøre opp til Motomania for å levere scooteren på service.

Vil benytte anledningen her til å si TUSEN TAKK til disse tre politimennene som holdt på i over en time med å få ut en fastkorridert lyspære fra scooteren min.
De var veldig hyggelige alle tre og fantastisk hjelpsomme!

Takk til politiet, men MOTOMANIA kan du få billig av meg. Eller dyrt? Jeg kommer i allefall ALDRI til å ha noe med dem å gjøre igjen!
I går ringte en av dem meg for å ADVARE om at prisen var blitt litt stiv!
Kr 2500,- for å bytte en lyspære!
"Pjatt pjatt, de måtte jo feilsøke over hele scootreren og bla bla, mulig ledningsbrudd etc etc... Dyrt dyrt..."
Hallo, scooteren min har et batteri på størrelse med en gjennomsnittlig matpakke og TO LEDNINGER.
Jeg er sikker på at de forsøker å lure meg. Dessuten skulle de ha ringt i det de så at servicen vill koste over gjengs pris!

Føler meg lurt og snytt og fly forbanna!
Faktum er at jeg nå ikke har råd til å hente ut scooteren og lurer på hva jeg skal gjøre?

Nedgradert til forgjenger :(

11 Kommentarer:

  • Ja,, Cruzidull, nå har jeg fått meg en god latter!!! Ikke noe artig med servicefirmaet nei, at det går an :-(

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 10:18 a.m.  

  • Du er bare rå! Jeg hadde aldri i verden fått meg til å gå tilbake for å spørre om hjelp *ler* Jeg ble stoppet uten baklys på bilen engang, og hadde eskorte helt hjem igjen *rofl*

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 10:19 a.m.  

  • Du er så flink til å skrive "levende" om det som skjer rundt deg. Sjarmerende historie, og dessverre ikke lykkelig slutt. Jeg liker "happy end" *ler og snufser om hverandre*

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 10:32 a.m.  

  • Tøft!
    Vel der ser vi at politiet er brukande til mange ulike ting. *fnise*
    Men..............dei på Motomania kan vel ikkje behandle deg slik, finnest det ikkje ei eller anna lov som du kan slå i bordet til dei med. Eg nekta på eine verkstedet her å betale når dei gjorde meir enn det som var avtalt, og eg slapp unna. Håper du får ei løsning på dette ganske snart.

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 10:39 a.m.  

  • *fnis*, kjekke politifolk iallfall. Men det var virkelig en stiv pris, hent ut sykkelen og forhør deg i bekjentskapkretsen *nikke*

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 10:57 a.m.  

  • En artig historie for oss andre å lese, men ikke mye moro når det endte opp så dyrt for å skifte en lyspære. Trodde ikke de bare kunne sette i gang å jobbe uten å fortelle om hva det ville komme på. Her bør du få reduksjon i prisen.

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 10:59 a.m.  

  • Ojojoj, det var dyrt lyspæreskifte!

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 11:05 a.m.  

  • Kjekke politimenn gitt... Hehe:-)
    Må le når jeg leser historien din, men skjønner godt at du er forbannet på Motomania!!!! Håper det ordner seg til en pris du kan leve med...

    Etter Blogger Lena, Klokken 11:53 a.m.  

  • Jeg må nesten le oppi all elendigheten...
    Men skikkelig snille onkel-politi-menn du fikk hjelp av da!
    Men den der Motomania er ikke heeeelt "i vater" nei, syns jeg! Vanvittig pris på lyspære-sjekk ja, DET er sikkert!

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 12:03 p.m.  

  • Utrolig bra historie!! Du forteller så godt! Lykke til med pruting på pris!

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 6:55 p.m.  

  • Lykke til med prispressingen ja! Ikke morsomt det der...
    Men historien ellers var veldig bra, og det var godt at du hadde åndsnærværelse nok til å ta bilde av politiet i aksjon! *ler meg skakk*

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 11:14 a.m.  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]



<< Startsiden