Cruzidulls gale verden

tirsdag, september 12, 2006

Jeg rydder (og hater hvert sekund av det...)

I går nevnte jeg at jeg var i ferd med å pakke ned serviset mitt. Fikk imidlertid ikke til å legge ut bilde da. Vil nemlig gjerne vise litt av det. Korulen heter det, og er gammelt Egersund. Fant en gang en liten stabel asjetter i kjelleren til mor og fikk beholde disse. Jeg elsker nemlig solsikker! Ettersom tiden har gått har jeg funnet en tallerken, en kopp, en krukke etc litt hist og her på loppemarked og hos brukthandlere, og nå er det ikke mange delene jeg mangler før jeg virkelig har et komplett servise! Har imidlertid bare pakket ned et par tallerkner og ett fat, for jeg må jo ha noe å spise av mens jeg er i Oslo... Og ikke bare det, hadde jeg ikke hatt en kopp til kaffen om morgenen, nei, det hadde vært krise!
Ellers gjorde jeg et ærlig forsøk på å pakke litt i dag og. Hentet frem alt akvarieutstyret jeg kunne finne og spredde det utover stuegulvet med tanke på å samle, pakke og også kaste mest mulig. (Jepp, jeg har drevet med akvarier i mange år, og som tidligere nevnt, jeg er en hamstrer)
Kjedelige greier. Prøvde å samle det litt. Noen som trenger et filter? Tror jeg har mange nok, for ikke å nevne de to store utvendige som fortsatt er i daglig drift...

Har heldigvis litt færre kolber. Den lengst til høyre var i drift frem til lørdagen da jeg solgte all malawien min. Nå har jeg tatt gullfiskene inn og de er kaldtvannsfisk.

Ellers skulle det heller ikke mangle på pumper...











Blæh! Fikk ikke en gang plass til alt i flyttekassen. Endatil har jeg kastet en liten eske og en pose (som ikke kom med på bildet). Slik så det ut da jeg var ferdig:

Jeg klaget min nød til far og sa det var kjipt at alt tok så lang tid. Han sendte meg hjem med visdomsordene om at det ville ta kortere tid dess travlere jeg fikk det, og en øl. Ølen var best!

Har jeg ikke gjort nok i dag da? Trøster meg med å starte på septembermønsteret:

2 Kommentarer:

  • *ler*
    Ja, inte för att vi har SÅ mycket med grejer till akvarium... men, hrm... Jag vill inte ens tänka tanken på att flytta, hihihi... 23år i samma hus och fylld källare och vindarna längs med huset och allt som ÄR i huset... Hm, någon som tror jag vill packa ner allt det??? Nopp... någon som tror jag vill rensa??? Nja, jo... jag vill rensa, men var katten ska man börja, hihihi...
    Må så gott... värmländska på bloggresa... kramis, och lycka till med rensning och packning...
    Sjöbackas blogg

    Etter Blogger Bim, Klokken 5:20 p.m.  

  • Fint servise. Ja det straffer seg før eller senere å være hamster. jeg hadde en gang flyttebyra til å pakke for meg. Det var en selsom opplevelse å pakke opp igjen - lysestumper fint pakker i silkepapir. Vær glad du slipper det. Og kos deg med ølen ;-)

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 6:57 p.m.  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]



<< Startsiden