Cruzidulls gale verden

søndag, april 05, 2009

En utfordring!

En genser i alpakka skal holde LilleCruz varm i påsken, og kanskje neste påske og, med tanke på at den ble vesentlig mer omfangsrik enn planlagt... Varm er den og myk er den og jeg er sant og si veldig fornøyd med resultatet, for ermene er faktisk akkurat like lange selv om det unektelig ikke ser helt sånn ut på bildet...
I ren og skjær dårskap og naivitet har jeg meldt meg på en konkurranse jeg tror skulle vare ut april. Målet er å strikke så mye en klarer og vi blir målt både i antall ferdige prosjekter og vekt av disse. Innen jeg felte av halsen på genseren (som var langt over halvveis selv da den ble påmeldt) ser jeg langt etter mine konkurrenter som har strikket bla. 30 luer eller nær to kg garn. Så nå er det store spørsmålet, hvem lar seg vel avskrekke av mine 187 g?...
Uansett kan jeg ikke gi meg når det bare såvidt har begynt! Hals til LilleCruz er på pinnene. Deilig gråmelert alpakka skal skåne og varme liten dobbelthake. Kun det beste er godt nok (og dessuten veier det langt mer enn merinonen jeg nå har nøstet noen 1000 meter av)...
Ingen skildpadde og hare eller David og Goliat, men vekten vil nok gjøre større utslag når jeg kanskje får strikket ferdig pingvinen i løpet av påsken. Man kan nok si mye rart om easy, men veier, det gjør det! Snart mandag og støvsugeren venter. Ha en god kveld!

4 Kommentarer:

  • Kjempefin genser...

    Jeg er faktisk i 100% jobb om dagen. Studiene avsluttet jeg til jul..og deretter rett ut i jobb. Dagene er litt annerledes nå som man sitter og programmerer ting man MÅ - fremfor sånt man VIL.

    Håper dere får en finfin påske!

    Etter Anonymous manne, Klokken 12:40 p.m.  

  • Denne genseren vil nok varme lille Cruzi i lange tider fremover. Ja, noen av disse hobbyboden damene produserer utrolig mye fint på sabla kort tid. Skjønner ikke hva de er laget av jeg. Vær fornøyd med det du rekker du, det prøver jeg å være. Gleder meg til å se pingvindressen etter hvert. God påske, og kos deg med påskegodten i forrige innlegg (påskegodt helt etter min smak).

    Etter Blogger Baddie, Klokken 4:56 p.m.  

  • Nydelig genser - og hals !

    Etter Blogger Irene, Klokken 11:44 p.m.  

  • hvorfor ikke:)

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 1:01 a.m.  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]



<< Startsiden