Cruzidulls gale verden

fredag, januar 26, 2007

Te? Ja takk. Og en te' og en te'...

Jeg er invitert i te-selskap:Det er Manne som inviterer, og jeg tror det blir travelt for henne, for ganske mange er ventet å komme.

Når jeg skal i finfint selskap tar jeg selvfølgelig frem den kule kanne/kopp-kombinasjonen som jeg fikk til jul:Velger meg en pose fra monsterstore te-oppbevaringskrukken:Heler i varmt vann fra vannkokeren (genial oppfinnelse):Lar det trekke noen minutter mens jeg leser meg opp på hva det nå enn var jeg fikk skrevet i går: Og så er det bare å helle. Mmm. Varm te servert:
Om jeg bare har posete? Åh, neida. Må ha en kopp (kanskje to) med kaffe om morgenen, men resten av dagen går det i te. Masse te, og da er det godt å ha et rikt utvalg med te og tilbehør. Hm. Lurer på om noen av te-silene mine ligger igjen i Oslo? Den tesilen til venstre og den øverste på høyre side er faktisk av sølv (upussede sådan). Luksus.Skal ikke forklare alle typene her, la deg heller overraske om du kommer innom for en kopp. Må bare nevne at den ferskenteen kjøpte jeg på Lidle bare fordi det luktet så godt av esken. Gledet meg til å komme hjem og prøve en kopp, men den stanken som slo mot meg i det jeg helte varmt vann på posen kunne tatt livet av en gammel bakgårdsbikkje. Merkelige greier.
Og ja, det er ingefær som ligger fremst på bildet. Mmmm. Er du litt frysen eller småpjusk kutter du ingefær og blander gjerne med noe av det mystiske grønne i den høye krukken bak, i en tesil som du lar trekke i godt varmt vann. Ingefæren har frisk smak og sprer en god varme i kroppen.

Sukker? Nei takk! Melk? *grøsser ved tanken*
Derimot kan jeg godt putte noen rosiner i koppen om teen er sterk.
Sitron er også en høydare. Særlig i sitronte.

Hyggelig med teselskap når sneen laver ned.Skulle det bli for mye med oppgave og innevær kan jeg kose meg med synet av dette flotte nøstet med Opalgarn Dyveke var så generøs å gi meg i går. Tusen takk for nøstet Dyveke og takk for invitasonen til ditt teselskap Manne.

26 Kommentarer:

  • FOR ei kul kanne!!!! Slik ønsker jeg meg til jul....ehm...selv om det er lenge til ;o)
    Det var veldig koseli å være sammen med deg i teselskap. Selv får jeg ikke begynt ennå...men i kveld ;o)
    Klem,
    U9

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 12:59 p.m.  

  • Så utrolig kul kanne, misunner deg den! :) Jeg har også et riktig utvalg av te, og er enig med ingefær i teen, men hva er det du blander med mon tro????

    God helg :)

    Etter Blogger strikkegal, Klokken 1:04 p.m.  

  • Fy søren for en tøff kanne!

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 1:04 p.m.  

  • Innom og hilser på, og fikk innmari lyst a nice cup of på tea! Tekanna di er helt utrolig søt, da!Jeg har hørt at kaffe kurerer gruff, men det tror jeg jammen teen din gjør også! :))

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 1:26 p.m.  

  • Enig med alle her, for en utrolig dekorativ kanne! Den er jo et kunstverk i seg sjøl.

    Hyggelig å være i teselskap med deg :)

    Etter Blogger Pinneguri, Klokken 1:58 p.m.  

  • Tusen takk for hyggelig teselskap.Ønsker deg en riktig god helg.

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 2:04 p.m.  

  • Morsom og flott tekanne og sååååå mye te du har!! I Oslo er det en butikk som jeg tror heter Black Cat hvor de selger te, bla. en type som heter Artic, den savner jeg veeeeldig, må nok til Oslo snart! Ønsker god helg og takk for te-selskapet hos Manne i dag!

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 2:10 p.m.  

  • Kul tekanne :o) Takk for koselig samvær og ha ei riktig go helg1

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 2:10 p.m.  

  • Wow for ei stilig kanne,som katteeie må en bare falle for sånt.
    Takk for selskapet.

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 2:12 p.m.  

  • Stilig te-kanne! :) Og så mye spennende te det ser ut som du har!
    Ha en fortstt koselig te-tid, og god helg til deg.

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 2:19 p.m.  

  • Knallfin tekanne du har.
    Takk for eit hyggeligt teselskap.
    Ha ei fin helg.

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 2:38 p.m.  

  • Tusen takk for koselig teselskap :-) Ha en fin, fin helg!

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 2:55 p.m.  

  • Å du verden så flott kanne!!
    Jeg kjenner opptil flere som hadde solgt sjela si for en sånn...
    Takk for hyggelig selskap, og ha en fortreffelig helg!

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 3:23 p.m.  

  • Bamse har tilgitt deg ;-) Ha det kos i helga!

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 3:44 p.m.  

  • Koselig med teselskap. God helg

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 4:49 p.m.  

  • Takker for koselig Te selskap, jeg kommer gjerne tilbake igjen*klem*

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 6:07 p.m.  

  • kjempekul tekanne! Ha ei trivelig helg!

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 6:44 p.m.  

  • Settermeg ned hos deg en stund, for den kanna og koppen var bare lekker :) God helg.

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 9:02 p.m.  

  • Så morsom kanne du har, den likte jeg virkelig. Og koselig selskap, lenge siden jeg har truffet deg nå. Ha ei flott helg.

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 9:11 p.m.  

  • Takk for et hyggelig teselskap ;) God helg! Knallstilig kanne og kopp du har!

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 9:18 p.m.  

  • Takk for hyggelig teselskap. Vi sees i RL på tirsdag!

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 10:18 p.m.  

  • Enig med alle andre, den kannen var virkelig stilig!
    Og praktisk *nikke*

    Etter Blogger LindaR, Klokken 10:52 p.m.  

  • Kjempetøff tekanne! Og jeg tenkte nok du hadde en tyrkisk tekanne på lur også. Ha en fin helg :)

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 10:36 a.m.  

  • Mye flott teutstyr! Palettene ser ut for å trives, de er livlige og nysgjerrige - og har fått ei hule de kan ta i bruk når de er klar for det! Takk for et artig tilskudd til tanken :-)

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 6:21 p.m.  

  • Takk for sist i teselskapet til Manne :-)

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 6:21 a.m.  

  • For en soet kanne!!! God ide med rosiner i teen,skal proeve det neste gang..

    Etter Blogger randi K design, Klokken 5:32 p.m.  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]



<< Startsiden