Cruzidulls gale verden

lørdag, januar 20, 2007

Snilt eller slemt?

For noen dager siden mottok jeg semesterkort i posten. "Fint", sier samboeren, "nå må du kjøpe treningskort på Fantoft". "Vel", sier jeg, "vet ikke helt med det". "Åh?" Samboeren ser strengt spørrende på meg. "Du må jo trene". "Ja", sier jeg, "men jeg har faktisk ikke råd, jeg har bare 45,- kr på konto". "Jeg kan spandere det på deg" sier samboeren. "Takk", sier jeg, "men det blir litt for dumt at du skal betale alt for meg bare fordi jeg sier jeg ikke har råd". "Ja" sier samboeren og ser litt overlegent ovenfra og ned på meg, "men jeg ser ikke på dette som betaling, det er investering!" Hvorpå han gir meg et klaps på baken...
Bør jeg bli takknemlig eller fornærmet?


Apropos så er jeg ferdig med januarsokkene i sokker 2007.
Strikket i et mystisk garn jeg fant store mengder av i kjelleren hos mor og far, og som min søster hevder er sitt...
De var ikke noe særlig å strikke. Plastikkpinne 7 er klønete å strikke med, ikke noe kjapp luksus om noen måtte tro det. Sokkene er i og for seg bøte og varme, men ikke noe du vil gå på, litt for store masker til at det er komfortabelt. Som nattsokker eller tv-sokker om du er litt frysen, er de sikkert glimrende.
Ok, søster. Siden du hevder at dette var ditt garn, vil du ha sokkene?

8 Kommentarer:

  • *ler*
    Jeg tror jeg hadde blitt litt fornærmea jeg.. Men utnytta situasjonen og tatt imot pengene likevel. Er jo gøy å trene litt:) ellers kan du jo smugle unna pengene og kjøpe garn istedenfor *fnis*
    Likte sokkene dine også! Herlig farge:)

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 2:28 p.m.  

  • Siden det er din søsters garn bør jo hun få sokkene ja *he, he*

    Fått tak i kaffe nå?

    Ha en fiiiin helg!

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 3:16 p.m.  

  • Han er jammen morsom han samboeren din *ler* Trener han da? Men på den annen side er jo trening morsomt - bare man kommer i gang...
    Det er komme-i-gangen som er vanskelig.. Du kan jo alltids si at du er veeeeeldig fornærmet, og må ha litt garn som plaster på såret. I tillegg til treningskortet, selvsagt.

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 5:27 p.m.  

  • Hmm, kan vel tolkes på flere måter den kommentaren ja. Du får tro han mente det beste og ønsket bare å hjelpe deg i form så han får beholde deg leeeenge etter at dere har blitt pensjonister. Altså så invisterte han i fremtiden :o)

    Ha en fortsatt fin søndagskveld!

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 9:57 p.m.  

  • Hm, jag undrar jag hur jag skulle ha tagit det... Men, samtidigt tänker han ju på dig, och hur din kropp kanske kommer att må och orka framöver, eller hur? Ta emot pengarna och träna och sätt honom i jobb hemma istället ;) Ja, om han tycker du behöver träna så kan han ju få ärva mer hemarbete, hehehe... oki, jag vet inte hur ni delar upp det idag, men... säger inget, hihihi...
    Må så gott... värmländskan... kramis från någon som får lov att betala sin träning själv, ;) Får ta igen det på annat kanske, hm... :p
    Sjöbackas blogg

    Etter Blogger Bim, Klokken 11:31 p.m.  

  • Flotte sokker. Likte fargen din veldig godt :)

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 7:09 p.m.  

  • Haha, kan ikke annet ennå le jeg da! Vi damer blir vel fort fornærmet, men tror sikkert ikke det var ment slik kjenner jeg de gutta rett:o)Ser det for meg! Og for hver gang du trener så kanskje du kan kjøpe garn med GOD samvittighet? Hva vet vel jeg, kjøper garn uansett jeg! Når jeg har råd vel å merke.

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 2:17 p.m.  

  • det var det blå garnet som var mitt..... dette er jo rosa...., men jeg tar dem gjerne..... V

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 11:09 p.m.  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]



<< Startsiden