Cruzidulls gale verden

torsdag, januar 18, 2007

For en begredelig dag...

Var oppe ganske tidlig i dag (med litt hjelp fra samboeren..). Skulle være flink og være på lesesalen. Sist fikk jeg gjort så mye da jeg kom meg dit, men det gjaldt ikke i dag. Hadde skrevet to linjer frem til lunsj, drukket to kopper te og sett i veggen. Sett mye i veggen... Klaget min nød til samboeren (som var det eneste mobilnr. jeg husket i hodet, mine nr. er "innelåst" i en telefon som har tatt kvelden), og fikk komme bort på jobben hans for å fortære mine triste brødskiver. Etterpå gikk jeg hjem, med store planer for hvordan jeg skal legge opp skrivingen fremover (yeah right...)

Plutselig la jeg merke til at hele bakken beveget seg:
Fikk rent dårlig samvittighet for at jeg ikke hadde mere matpakke igjen. Se så nydelige, godt kamuflerte knall gule spurvefugler:Ble med ett veldig inspirert til å legge ut bilde av hovedingrediensen i gårsdagens middag! (vel og merke FØR den har kost seg i ovnen)Det må imidlertid være noen som er litt vel optimistiske med henhold til sesongen, påtraff denne lekre badebalen ved storelungen i dag:Joda, det er litt blå himmel... ...men at det er ull på snerikken (les: bergensk humor...) kommer du ikke forbi.
Foøvrig har du rett MagFly, jeg er nok litt værsyk, men jeg har veldig tøffe støvler! : D
Med dem på har jeg en stor og meget barnslig glede av å trampe nedi alle de sølepytter jeg kan finne på min vei:Ok, den pytten var ganske ynkelig, men sjekk denne:Jeg er mindre virksom på alle fronter enn jeg gjerne vil om dagen, inkludert håndarbeid. Dette til tross for at jeg faktisk har sett en del dritt på tv i det siste. (Strikker vanligvis bare mens jeg ser på tv, så føles ikke tiden så bortkastet.)
Har i alle fal litt fremgang på januarsokken i sokker 2007. Kjedelige greier syns jeg. Liker ikke å strikke med så tjukke plastpinner. Garnet er noe jeg har arvet. Har egentlig ikke likt fargen så godt, men resultatet ble bedre enn forventet: varme, myke og gode. Likevel blir det neppe flere par av denne typen.Disse derimot må jeg se å få ferdige. Klassiske raggsokker med høyt skaft. Noen som enda ikke har fått med seg at jeg liker raggsokker? De nedenfor strikket jeg forøvrig i romjulen, uten å ha noen egentlige planer. Det er et gjengangermønser i denne bloggen, den nå akk så klassiske blueberry waffle-sokken. Turkis mor aase med brun hæl og tå. De ser kanskje litt rare ut i fasongen, men har en utmerket passform, og er absolutt blandt mine favoritter både å strikke å bruke.
Som sagt har jeg egentlig ingen planer for disse. Er du interessert? Har du i grunnen alltid ønsket deg et par med turkise og brune raggsokker? (Hvem har vel ikke det). Min svært avmagrede lommebok kunne godt trenge litt vomfyll. Har du en liten rosa seddel å avvære så fester jeg trådene på et par minutter og sender dem i posten på enda kortere tid. De er størrelse 38-40 +
Får vel snart komme i gang med oppgaven igjen. Har tatt på noen übertøffe ullsokker som jeg faktisk ikke har strikket selv, men fikk av katten til jul for noen år siden. (Sto så på pakkelappen!) Har ikke jeg kul katt?
Med fargesprakende sokker og en bøtte med te til hjelp tenker jeg det blir fart på sakene. Legg forøvrig merke til at jeg viser frem det siste innen mobilteknologi og kanskje burde valgt en annen type te om jeg skal ha håp om å få gjort noe i dag...

1 Kommentarer:

  • Lykke til med skrivinga!!
    Og de siste sokkene var bare helt sinnsykt stilige!!!

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 5:27 p.m.  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]



<< Startsiden