Cruzidulls gale verden

mandag, januar 08, 2007

Desinfisere i microbølgeovn?

Leste for en stund siden på nettakvariet, at et alternativ til å desinfisere ting til akvariet var å ha tingen i microen.

Smart, tenkte jeg og lagret tipset i "boksen" til senere bruk.

Kjøpte noe fisk og røtter her forleden, og fikk bla. med en pose planter, masse fôr og kokkosnøtthuler.
Disse nøttene var imidlertid ganske overgrodd av alger, så etter å ha skrubbet dem grundig kom jeg på microtipset og bestemte meg for å prøve med én av nøttene.

Jeg er desverre av typen som holder på med tusen ting på en gang, så etter å ha lagt nøtten i microen var det ute av syne, ute av sinn. Gikk inn på stuen. "Pling" sier det på kjøkkenet. "Hva var det?" spør samboeren. "Hæ?" spør jeg. "Åh, jo... puttet en kokosnøtt i microen for å desinfisere den." "Smart" sier samboeren.

Vi skal forøvrig ha gjester samme dag, så rydder litt i stuen mens samtalen pågår. "Kom og sett deg litt, da" sier samboeren, som ikke var så inmari keen på å rydde akkurat da. Jeg setter meg. Tror vi blar litt i en avis eller lignende, og ingen av oss tenker egentlig ovr at det begynner å lukte ganske stramt. Lukten blir sterkere og sterkere. Jeg kikker opp, og legger plutselig merke til en stor svart sky på vei fra kjøkkenet til stuen??? Helsikke! Kokosnøtten.

Den stanken var ubeskrivelig. Heldigvis var det ikke alvorlig branntilløp i microen, men den skyen som kom da jeg åpnet døren holdt på å ta knkken på meg og hulen er ubrukelig. (det er imidlertid ikke så farlig, for lager som regel slike selv, og har flere nøtter liggende på benken).

Fremover skal jeg holde meg til å fryse/koke/skrubbe for å rengjøre ting jeg har planer om å ha i akvariet...


Legg forøvrig merke til at kokosnøtten har "flatet ut" :rolleyes:

0 Kommentarer:

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]



<< Startsiden