Cruzidulls gale verden

tirsdag, desember 05, 2006

Litt ymse fra Bergen

Lørdag var jeg og typen på julekonsert med Sirene og Arme riddere på Kvarteret. Konserten var over all forventning, og jeg er glad jeg benyttet litt omvendt psykologi så han slabbedasken også ble med. Til tross for gløgg og en og annen julesang var det ikke en ren julekonsert som S fryktet. Vi hadde det riktig hyggelig og riktig moro begge to.
Da vi kom ut rakk vi akkurat å få med oss fyrverkeriet i forbindelse med tenningen av julegranen.
Egentlig er jeg i mot fyrverkeri, men selv jeg må jo inrømme at det er vakkert (til tross for at bildet ikke yder det full rettferdighet)


Her forleden gikk jeg til byen, og som vanlig må jeg forsere dette krysset. Endelig hadde jeg nærværelse (og tid) til å forevige det også.
Det som gjør dette krysset litt spesielt er at det er TO filer for biler som skal ut av parkeringshuset og TO filer for buss som skal ut fra stasjonen, busser som til tider kjører veldig fort ut fra stasjonen faktisk. Jaha, sier kanksje du som leser dette, det er vel ikke så spesielt med fire filer og en lysregulert fotgjengerovergang? Nei, kanskje ikke, hadde det bare vært en intervall på den grønne mannen som faktisk ga deg tid til å krysse hele banen.
Den grønne mannen rekker så kort at jeg ikke en gang kommer over på sykkel mens den lyser. Til fots har jeg knapt krysset de to bilfeltene og må løpe siste stykke for å unngå å bli kjørt ned. Legg også merke til den hyggelige dammen som garanterer deg en kalddusj nedover nakken om du stopper på andre siden for å trekke pusten etter sprinten. Som sagt, de bussene kommer fort.
En ting er at jeg er ung og (relativt) rask til beins. Tenk på alle de som IKKE er det!
Det er kanskje ikke meningen at de skal vandre undt nede ved bystasjonen. Eller er det slik at Bergen, som jo er en fattig kommune, ser sitt snitt til å spare inn noen penger om en og annen bevegelseshemmet skulle stryke med?
Hadde vært hyggelig med litt lengre intervall, ja!


Forøvrig har jeg strikket en flettelue og et par helt enkle raggsokker.
Flettestrikk var jo så mye enklere enn jeg først trodde! Lurer på å legge ut en billedforklaring som jeg lagde til en venninde.

Ehem... Ferdig, rent bortsett fra at det gjenstår å feste noen tråder...

1 Kommentarer:

  • Flott lue ! Du kan godt legge ut bildeforklaringen for oss amatører ;-) Og slit'an med nye støvler til bergensværet !

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 1:11 p.m.  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]



<< Startsiden