Cruzidulls gale verden

tirsdag, januar 16, 2007

Tja...

I dag er det den 82. dagen med nedbør i Bergen. Hurra...
Blir ikke akkurat oppmuntret av følgende mail fra min far, hentet frem for anledningen, enda det er noen dager siden han sendte den:
"Fra dagens Dagbladet:
Bergen har nå hatt nedbør i 75 dager i strekk. Det sliter nok på humøret, kanskje også på vurderingsevnen.
Her snør det."

En liten trøst er det i alle fall, som en kan se av dette bildet, at selv ikke her faller all nedbøren i form av regn. For en uthungret østlending er dette er syn for såre øyne! Enda så kort det varte! (Da slipper vi jo i alle fall å måke)Ellers er jeg ikke i særlig humør om dagen. Tiltaksløs og irritabel. Min udefinerbare tilstand har tydeligvis smittet over på mobilen som lever sitt eget liv. Nei! Jeg vil ikke stille på innstillinger, nei, jeg vil ikke filme, jeg vil RINGE! Jeg vil kunne bruke tallene etter 3. Jeg vil kunne lese og skrive meldinger. Og nei, jeg setter IKKE pris på at høyttaler er eneste alternativet for å kunne ta imot en samtale.
Ny mobil? Eneste sjangse er om jeg vinner i lotto...
Eller kanskje jeg skal ønske meg det til bursdagen... i mai...
Ja, så om noen sender melding eller prøver å ringe uten å få svar; nå vet dere grunnen.

Nåvel. Kan ikke svartmale alt heller. Var på Geilo i helgen og det var virkelig fantastisk opp i mente! Desverre likte ikke kamera kulden, så disse to bildene er alt jeg fikk lov å ta i løpet av hele helgen. Vi hadde sol lørdagen, og til toss for storm og bare to trekk (senere tre) på søndagen var det pudder i bakken og sannelig tittet ikke solen frem etter hvert og!
Var jammen en stund siden sist jeg hadde brettet fremme, ja.
Er støl den dag i dag!
Til å ha kommet hele veien fra "Down under" har hun blitt fantastisk god på slalom :D

Forøvrig er jeg ikke SÅÅ tiltaksløs. Var på IKEA i dag og gjorde noen 100 kroners kupp! Siden jeg hadde slikt å gjøre (og likevel hadde stått opp før kl 06:00 for å ta turen ut til Flesland) var jeg der da de åpnet kl 10. Tror ikke det var dumt, nei, for disse gikk unna som hakka møkk.
Faktisk kjøpte jeg også to hyller med knekter til en totalpris av kr 30,- og synet av dem på gulvet ga meg et voldsomt energikick nå etter middag. Har holdt på i godt og vel to timer med å rydde og skru opp hyller i kjellerboden. Tipper samboeren blir overrasket når han kommer hjem i moergen :D
Forøvrig har jeg jo strikket litt, noen sokker og noen flere sokker, egentlig ikke store greiene å vise frem. Sett det før, har dere ikke? Er halvveis med januarsokken i sokker 2007, men også på dette området mangler jeg motivasjon om dagen. Kan det være all nedbøren?

Husker fra barnehagen at vi brukte å synge: "Regn, regn gå din vei. Sol, sol kom til meg!"
(og ta gjerne med litt penger i samme slengen)

2 Kommentarer:

  • :-) Vi har ikkje snø vi heller... Det regnet er vel berre bergen som prøva å skremme deg. Stå imot, for du har veldig fine støvlar.

    Etter Blogger Unknown, Klokken 9:39 a.m.  

  • Trur du er litt værsjuk eg ;-)) Om det kan vere ei trøst, så er du ikkje åleine...hihi.
    Men du.... det er "snart" vår ;-))))

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 10:42 p.m.  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]



<< Startsiden