Cruzidulls gale verden

søndag, mai 28, 2006

En garnentusiasts våte drøm?

Her kommer et par GLIMT fra én av garnbutikkene jeg var innom i Istanbul.
Denne er faktisk til og med STØRRE en det bildene viser.
-Og hva kostet så garnet?
-så og si alle nøstene var på 100 g, priset mellom 1 og 2 lira, dvs: mellom 4,25,- og 8,50,- kr stykket.
Alle materialer du kan forestille deg, fra ren ull, bomull, akryl, silke, mohair, silkebånd etc etc...

Dåne

Gikk bananas tre dager i strekk, desverre var ikke samboeren like ivrig..
Andre ting. Vel... Griselekre veskehåndtak i alle former og fasonger til 1,5 lira dvs 6,25,- kr (kjøpte bare ett sett fordi jeg ikke har laget vesker før)
Strikkepinner og heklenåler kostet også mellom 4-6,- kr.
Fikk med meg et par trepinner str. 18 mm (gigantiske, bare for moro) og ETT garnnøste på 500 g.
De hadde også hele NØSTER på EN KILO.

Kunne tilbragt dager bare med å kikke og drømme.
Fikk til og med en egen selger :stort:

Ps: dette er bare UTDRAG fra én av mange tilsvarende butikker som ligger samlet i samme område!





Dette er hva jeg fikk med meg hjem fra Istanbul av hobbyrelaterte ting:

6 Kommentarer:

  • Åh her skulle en ha vært. Tror ikke sambo hadde vært så entusiastisk heller :-)

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 11:12 p.m.  

  • oioioi... her skulle man likt å vært, ja! :-) Og greie priser også, hehe...

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 9:38 a.m.  

  • Your website has a useful information for beginners like me.
    »

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 4:05 a.m.  

  • Nice colors. Keep up the good work. thnx!
    »

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 1:08 p.m.  

  • Hallo I absolutely adore your site. You have beautiful graphics I have ever seen.
    »

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 8:35 p.m.  

  • Hei du. Jeg skal til Istanbul om to uker og ble en smule hyper da jeg så innlegget ditt. Hvor i Istanbul er det jeg finner disse fantastiske butikkene?
    Klem, Irenesol

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 10:36 a.m.  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]



<< Startsiden