Cruzidulls gale verden

fredag, mai 26, 2006

Solsikkekonkurranse

Hurra.
Jeg meldte meg på i en solsikkekonkurranse.
Med godt pågangsmot plantet jeg ETT frø (optimist), og kunne selv konstatere at det begynte å spire etter et par dager. Fantastisk! Selvfølgelig hadde jeg plantet vinnerblomsten!
Spiren fikk stell og sol og oppmerksomhet, målebåndet var fremme hver dag, MEN...
Så kom påske og jeg måtte reise, videre var det lesing og eksamenstid, attpåtil i en annen by en der min lille solsikke freidig møtte dagens lys.
Reiste likevel i godt mot. Min samboer skulle være hjemme. Det måtte da være trygt å overlate mitt vinnerbidrag til ham?

Nå er jeg tilbake i Bergen.
Hva er det jeg ser?
Tre tomme potter etter grønne som har fart heden. En litt inntørket julekaktus og et avblomstret appelsintre. Solsiken? *sukk* Bilder sier mer enn tusen ord:

Bare fikusen ser ut å stortrives. Aner jeg en konspirasjon?

Hva med en trøstepremie?

2 Kommentarer:

  • Du kan enno vinne med nytt frø (eller kanskje du skal så eit par stykker for å gardere litt).

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 5:09 p.m.  

  • *knegg*

    Etter Anonymous Anonym, Klokken 8:07 p.m.  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]



<< Startsiden